کد خبر: 83820
A

آغاز آزمایش بالینی دو دارو برای درمان کرونا در آمریکا

سازمان بهداشت و درمان آمریکا (NIH) از آغاز آزمایشات بالینی هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین برای درمان کووید ۱۹ خبر داد.

آغاز آزمایش بالینی دو دارو برای درمان کرونا در آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کارآزمایی بالینی برای ارزیابی اینکه آیا داروی مالاریا هیدروکسی کلروکین، همراه با آنتی‌بیوتیک آزیترومایسین می‌تواند جان بیماران کووید ۱۹ را نجات دهد و برای درمان آن‌ها مؤثر باشد، در حال انجام است.

موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار (NIAID) و بخشی از موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا از آزمایشات بالینی این دو دارو حمایت می‌کنند.

استفاده مجدد از دارو‌های موجود برای درمان کرونا

دکتر آنتونی فوشی عضو موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار ایالات متحده آمریکا گفت: هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین ممکن است برای درمان افراد مبتلا به کرونا مفید باشند، ما به یک آزمایش بالینی برای این دو دارو نیاز داریم تا بفهمیم این داور‌ها بی‌خطر هستند یا خیر.

آنتونی فوشی افزود: ما در حال حاضر فوراً به درمان ایمن و مؤثر برای کووید ۱۹ نیاز داریم، استفاده مجدد از دارو‌های موجود یک گزینه خوب است، زیرا این دارو‌ها آزمایشات گسترده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و این امکان برای این دارو‌ها وجود دارد که به سرعت وارد آزمایش‌های بالینی شوند.

در حال حاضر، هیچ داروی درمانی خاصی مورد تأیید سازمان غذاوداروی ایالات متحده آمریکا برای معالجه افراد مبتلا به کووید ۱۹ وجود ندارد، نخستین داوطلب این آزمایش روز پنجشنبه در سن دیگو، کالیفرنیا ثبت‌نام کرده است.

بسیاری از کارآزمایی‌های بالینی برای ارزیابی ایمنی و اثربخشی هیدروکسی کلروکین برای درمان بزرگسالان بستری در اثر کرونا برنامه‌ریزی شده یا در حال انجام است.

هیدروکسی کلروکین در چه مواقعی استفاده می‌شود؟

هیدروکسی کلروکین برای پیشگیری و درمان مالاریا و همچنین برای درمان بیماری‌های خود ایمنی روماتیسم و لوپوس مورد تأیید سازمان غذاوداروی آمریکاست، برخی گزارش‌های اولیه از مصرف هیدروکسی کلروکین به تنهایی یا همراه با آزیترومایسین آنتی بیوتیک تأییدشده توسط سازمان غذاوداروی آمریکا، نشان داده که ممکن است این دو دارو موجب بهبود افراد مبتلا به کووید ۱۹ شوند.

هدف اصلی انجام مطالعه روی دو دارو

هدف اصلی این مطالعه مشخص کردن این است که آیا هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین می‌تواند برای درمان و نجات جان بیماران مبتلا به کرونا مؤثر باشد. علاوه بر این، محققان ایمنی و تحمل درمان آزمایشگاهی را برای افراد مبتلا به عفونت کووید ۱۹ ارزیابی می‌کنند.

در حالی که هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین هر دو در اکثر افراد بی‌خطر محسوب می‌شوند، می‌توانند عوارض جانبی همچون سردرد و حالت تهوع تا مشکلات مربوط به ریتم قلبی ایجاد کنند که به ندرت خطرناک است.

هیدروکسی کلروکین

عوارض هیدروکسی کلروکین در بیماران مبتلا به کرونا

به دلیل خطر مشکلات قلبی در هنگام استفاده از هیدروکسی کلروکین به تنهایی یا همراه با آزیترومایسین، سازمان غذاوداروی آمریکا سه هفته پیش اطلاعیه‌ای در خصوص عوارض جانبی دو داروی کلروکین و هیدروکسی کلروکین از جمله بروز مشکل در ضربان قلب افراد هشدار داد، اما دوباره قرار است آزمایش‌های گسترده‌تری به منظور رسیدن به جواب قطعی برای مصرف هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین انجام شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر