کد خبر: 85066
A

افزایش ابتلای کودکان و جوانان به کرونا / ۳۰ درصد مبتلایان علائم گوارشی دارند

عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا گفت: با توجه به اینکه محدودیت‌ها برداشته شده امکان آلودگی جوانان و کودکان به بیماری کرونا به دلیل حضور در اماکن عمومی بیشتر شده است.

افزایش ابتلای کودکان و جوانان به کرونا / ۳۰ درصد مبتلایان علائم گوارشی دارند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مسعود مردانی متخصص عفونی و عضو کمیته کشوری مقابله با بیماری کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که درحال حاضر با گرم شدن هوا شاهد کاهش بیماری کرونا در کشور هستیم یا خیر؟ گفت: اخیرا با گرم شدن هوا علائم بیماران کرونایی که با درگیری دستگاه گوارش مراجعه می‌کنند بیشتر شده است، معمولا در فصل تابستان با افزایش مراجعه بیماران به دلیل مشکلات گوارشی مواجه بودیم، اما درحال حاضر می‌بینیم که برخی از این مراجعه کنندگان به کرونا مبتلا هستند.

مردانی با بیان اینکه طی روزهای اخیر آمار کودکان مبتلا به کرونا افزایش داشته است خاطرنشان کرد: به طور کلی با افزایش آمار مبتلا به کرونا در کودکان شاهد فوت برخی از آنها بر اثر کرونا بوده‌ایم.

مردانی با بیان اینکه اغلب افرادی که با مشکلات گوارشی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند کودکان و نوجوانان هستند افزود: با توجه به اینکه محدودیت‌ها برداشته شده امکان آلودگی جوانان و کودکان به بیماری کرونا به دلیل حضور در اماکن عمومی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: 30 درصد بیماران کرونایی علائم گوارشی دارند که با بی اشتهایی درد شکم و حالت تهوع خود را نشان می‌دهد، اما این موضوع به این معنا نیست که همه بیماران با این علائم به کرونا مبتلا هستند بلکه باکتری‌ها نیز می‌توانند باعث بروز این علائم شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر