کد خبر: 85123
A

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مفقود شدن نمونه های تست کرونا

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص ادعای نادرست مفقودی نمونه های آزمایشگاهی کرونا بیانیه ای صادر کرد.

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص مفقود شدن نمونه های تست کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیرو پخش فیلمی در بخش گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای خوزستان و ادعای مجری برنامه مبنی بر "مفقودی ۱۱ هزار نمونه از ۲۹ هزار نمونه آزمایش کرونا که در هفته های اخیر از مراجعه کنندگان به مراکز نمونه گیری در اهواز" به اطلاع مردم شریف استان میرساند:

ادعای مطرح شده در این برنامه کاملا کذب و به دور از واقعیت مطرح شده است. در خصوص نمونه های سرپایی اخذ شده در آزمایشگاه های کروناویروس قابل ذکر است تا به حال تعداد ۵۰۳۴۲ عدد نمونه پذیرش شده که از این تعداد ۴۳۳۷۷ عدد آن پاسخ داده شده است. از تعداد ۶۹۶۵ نمونه باقیمانده نیز تعداد ۳۵۰۰ نمونه امروز ۲۶ خرداد پاسخ داده خواهد شد. مابقی نمونه ها به تعداد ۳۴۶۵ نمونه به دلیل برخی اشکالات در نمونه ها مانند عدم رعایت زنجیره سرما در انتقال و یا تکنیک غلط در نمونه گیری قابل آزمایش نبوده اند که از این افراد مجددا نمونه گیری شده است. این تعداد تنها شش درصد کل نمونه ها می باشد درحالیکه تا ده درصد به عنوان نمونه های مخدوش در همه ی آزمایشگاه ها یک استاندارد و غیرقابل اجتناب است. شگفت آور آنکه این مساله بدیهی چگونه بزرگنمایی و تحریف و به سرعت در رسانه های مختلف و با عنوان کاملا کذب مفقود شدن نمونه ها پخش شده است.

همچنین لازم به ذکر است که گزارش کامل وضعیت آمار و اطلاعات مربوط به بیماران کرونا، بصورت روزانه در اختیار دستگاه های امنیتی و نظارتی استان قرار داده میشود و وزارت بهداشت نیز بصورت آنلاین این موارد را مورد بررسی قرار میدهد. شایسته ذکر است استان خوزستان در موضوع نمونه گیری از موارد مشکوک به کرونا در رتبه دوم کشور قرار دارد و تلاش کادر بهداشت و درمان استان بویژه پرسنل پرتلاش آزمایشگاهی برای بیماریابی سریع به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا با تمام توان ادامه خواهد داشت و متاثر از اقدامات ناجوانمردانه و غیرواقع قرار نخواهد گرفت.

نکته مهمی که باید توجه کرد این است که مجری برنامه مذکور به عنوان سند اظهارات نادرست خود، به جلسه مورخ ۱۴ خرداد در دانشگاه علوم پزشکی اهواز اشاره کرده در حالیکه در جلسه مورد اشاره به هیچ عنوان مباحث مربوط به آزمایشگاه ها مطرح نگردیده بلکه موضوع اصلی جلسه مذکور، رسیدگی به وضعیت محل های نمونه گیری بوده است.

به نظر میرسد؛ مطرح کردن چنین ادعاهای کذبی در یک برنامه زنده آن هم از طریق رسانه ملی که می‌بایست محل انتشار اطلاعات موثق باشد، تنها باعث تشویش اذهان عمومی، ایجاد نگرانی میان مردم و انداختن آب در آسیاب دشمنان قسم خورده نظام و تهیه خوراک برای رسانه های معاند و در ادامه سناریوهای چند روز گذشته در جهت تخریب روحیه مسئولین و مدافعان سلامت مردم است که در ماه های گذشته مخلصانه در حال جانفشانی و مراقبت از بیماران هستند و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها در فرمایشات خود از نیروهای خدوم حوزه بهداشت و درمان در مبارزه با کرونا تقدیر به عمل آوردند.

در پایان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حق خود را برای پیگیری قضایی موارد اتهامی مطرح شده در این برنامه که با هدف تشویش اذهان عمومی و به صورت غیرواقعی مطرح شده است، محفوظ میداند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر