کد خبر: 85244
A

آخرین جهش ویروس کرونا؛ زخم شدن دهان و لب‌ها / عکس

ویروس کرونا در آخرین جهش‌های خود، سبب بروز علائم عجیبی بر روی لب‌های افراد مبتلا به این ویروس شده است.

آخرین جهش ویروس کرونا؛ زخم شدن دهان و لب‌ها / عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ویروس کرونا در آخرین جهش‌های خود، سبب بروز علائم عجیبی بر روی لب‌های افراد مبتلا به این ویروس شده است.

ویروس کرونا در مدت ظهورش در جهان تاکنون علائم مختلفی را از خود نشان داده که شایع‌ترین آن‌ها تب، سردرد، سرفه، بدن درد و تنگی نفس بوده است؛ اما در تازه‌ترین جهش‌های خود، این ویروس سبب بروز عارضه جدیدی در فرد مبتلا شده است.

برخی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گزارش‌هایی از احساس درد در لب‌ها داشته و شاهد خشکی و پوسته پوسته شدن این عضو صورت خود بوده‌اند.

به گفته کارشناسان این ویروس می‌تواند سبب واکنش‌های ایمنی متعددی شود، بنابراین جای تعجب ندارد که پوست را نیز درگیر کند. مسئله این است که کووید ۱۹ می‌تواند باعث ایجاد طیف گسترده‌ای از علائم و نشانه‌های پوستی شود که در تشخیص این علائم روی پوست‌های مختلف تاخیر صورت گرفته است. این ویروس همچنین می‌تواند باعث چشمان دردناک و آبکی شود.

تغییرات عجیب لب‌ها

علاوه بر درد و پوسته پوسته شدن لب‌ها، ویروس کرونا حتی ممکن است سبب ایجاد زخم‌هایی در داخل دهان فرد شود. بیماران حتی بروز کهیر در بدن خود را نیز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا گزارش کرده‌اند که همین امر باعث متورم شدن لب‌ها می‌شود؛ در این شرایط باید بررسی کرد که فرد بیمار در تنفس مشکلی نداشته باشد، زیرا این شرایط، مستلزم مراقبت فوری پزشکی است.

ویروس کرونا همچنان علائم جدیدی از خود نشان می‌دهد که این مساله سبب تشدید نگرانی‌ها درباره ماهیت آن شده است. بسیاری از دانشمندان و محققان در سراسر دنیا دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند تا راهی برای درمان و ریشه‌کنی کرونا ویروس جدید بیابند، تلاش‌ها ادامه دارد و تاکنون واکسن‌های متعددی به مرحله بالینی خود رسیده‌اند، اما همچنان نمی‌توان به این زودی در مورد کارآیی و تاثیر آن‌ها قضاوت کرد یا اظهار نظر قطعی داشت؛ بنابراین در حال حاضر بهترین راهکار رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر