کد خبر: 85833
A

ایرج حریرچی: هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کند

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کند و هر ۳۳ ثانیه یک نفر در ایران به بیماری کووید۱۹ مبتلا می شود.

ایرج حریرچی: هر ۱۳ دقیقه یک نفر بر اثر کرونا در کشور فوت می کند

به گزارش دیده بان ایران؛ ایرج حریرچی روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: از نظر تعداد خالص مرگ به یک میلیون نفر جمعیت بیماری کووید۱۹ به ترتیب رتبه ۴۰، ۴۷ و ۳۰ دنیا را با با تعداد ۱۲۱ مرگ در یک میلیون نفر را داریم.

وی گفت: هر فرد ناقل کرونا می‌تواند بدون فاصله گذاری اجتماعی ۴۰۶ نفر را مبتلا کند، افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شدند و افرادی که آنتی بادی آنها مثبت شده و تصور می‌کنند ایمن هستند باید فاصله‌گذاری را رعایت کنند و هنوز نمی‌توان اعلام کرد این افراد در برابر کرونا ایمن هستند، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به یک میلیون و نیم نفر در جهان زنگ خطر این بیماری را به صدا درآورده است.

وی گفت: اقدامات وزارت بهداشت، دولت و نظام جمهوری اسلامی برای کنترل اپیدمی کرونا بسیار وسیع بوده است اما هنوز کافی نیست. هنوز در استانهای با شدت و موارد رو به افزایش بیماران کووید۱۹ مواجه هستیم و تعداد زیادی از شهرستانها در وضعیت قرمز هستند.

معاون وزیر بهداشت افزود: کنترل این اپیدمی مستلزم همکاری همه مردم است به همین علت عاجزانه و دوستانه از مردم می خواهیم برای سلامت خود و هموطنان و نیز کارکنان نظام سلامت حداکثر همکاری را در رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

 

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر