کد خبر: 86219
A

گاردین: دولت ترامپ کل موجودی داروی احتمالی کرونا را پیش‌خرید کرده است

امریکا رویکردی ملی در برابر بیماری کووید-۱۹ در پیش گرفته است. موضوعی که گزارش منتشر شده از سوی روزنامه "گاردین" چاپ لندن نیز آشکارا نشان می‌دهد. آزمایش‌ها نشان می‌دهند که داروی "رمدسیویر" می‌تواند از عوارض ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا بکاهد و دوره بیماری را از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش دهد.

گاردین: دولت ترامپ کل موجودی داروی احتمالی کرونا را پیش‌خرید کرده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سخن بر سر داروی "رمدسیویر" است. دارویی که در کاهش عوارض ناشی از ویروس کرونا نزد مبتلایان مؤثر است. نشریه گاردین اعلام کرده است که امریکا تقریبا کل تولید شرکت گیلیاد در ماه‌های تابستان سال روان را پیش‌خرید کرده است.

در حالی که سازمان صحت جهانی و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از شیوع ویروس کرونا به‌مثابه چالشی بین‌المللی سخن می‌گویند، امریکا رویکردی ملی در برابر بیماری کووید-۱۹ در پیش گرفته است. موضوعی که گزارش منتشر شده از سوی روزنامه "گاردین" چاپ لندن نیز آشکارا نشان می‌دهد.

هنوز دارویی موثر برای پیشگیری و درمان بیماری کووید-۱۹ یافت نشده است. به‌رغم آن، آزمایش‌ها نشان می‌دهند که داروی "رمدسیویر" می‌تواند از عوارض ناشی از ابتلا به ویروس جدید کرونا بکاهد و دوره بیماری را از ۱۵ روز به ۱۱ روز کاهش دهد.

داروی رمدسیویر محصول شرکت امریکایی گیلیاد است. دارویی که برای درمان بیماری ابولا تولید شده بود. پس از آن روشن شده بود که این دارو بر روی دیگر انواع بیماری‌های ویروسی نیز تاثیری مثبت دارد.

به گزارش دویچه وله، گاردین نوشته است که دولت ترامپ تقریبا کل تولید شرکت گیلیاد برای ماه‌های پیش‌رو را خریداری کرده است. این خرید شامل کل تولید و ۹۰ فیصد کل تولید دو ماه اوت و سپتمبر می‌شود. به این ترتیب این دارو تا ماه سپتمبر عملا در بازار برای سایر کشورها در دسترس نخواهد بود.

به‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی دولت امریکا، شمار موارد جدید ابتلا به ویروس جدید کرونا در آن کشور به شدت رو به افزایش است.

آنتونی فائوچی، مشاور ترامپ و یکی از اعضای کارگروه مقابله با بیماری کووید-۱۹ در کاخ سفید، از احتمال شیوع ۱۰۰ هزار نفر در روز به این ویروس در امریکا سخن گفته است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هم اکنون به بیش از دو ملیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

فائوچی در اظهارات خود در برابر نمایندگان مجلس سنا گفته است: «من بسیار نگران هستم و نمی‌توانم از آنچه تا کنون انجام شده، ابراز رضایت کنم. ما مسیر غلط را در پیش گرفته‌ایم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر