کد خبر: 86284
A

آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید/ آخرین آمار اعلام شد

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید/ آخرین آمار اعلام شد

به گزارش دیده بان ایران؛ سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۹۵ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر رسید.

 
وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۱۰۶ نفر رسید.
 
معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۰۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 
لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۷۱۹ هزار و ۴۵۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه آمار بستری در بیشتر استان‌های کشور در حال افزایش است. استان‌هایی که روز گذشته قرمز اعلام شده بودند، همچنان در وضعیت قرمز هستند.
 
وی بیان کرد: به همه مردم توصیه می‌کنیم فاصله گذاری فیزیکی، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند. رعایت این سه مورد می‌تواند تا ۹۷ درصد از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند. از همه مردم می‌خواهیم در خارج از منزل از ماسک استفاده کنند. حتی ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کند.
 
منبع: ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر