کد خبر: 87184
A

وزیر بهداشت: هفته آینده اولین تولید ملی داروی کرونا عرضه خواهد شد/ در تهران و البرز هنوز جای نگرانی وجود دارد

وزیر بهداشت گفت: متاسفانه در استان‌‌های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم بیماری را مهار وکنترل کنیم.

وزیر بهداشت: هفته آینده اولین تولید ملی داروی کرونا عرضه خواهد شد/ در تهران و البرز هنوز جای نگرانی وجود دارد

به گزارش دیده بان ایران؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در جلسه امروز گزارشی تقدیم رییس جمهور شد از وضعیت استان‌هایی که گرفتار بودند. در دو الی سه هفته گذشته روزهای سختی برای ما گذشت و ما در استان‌های غرب، شمال غرب، جنوب جنوب غرب و سیستان و بلوچستان با مشکلاتی مواجه بودیم که خوشبختانه با همکاری مردم و کمک مسئولان استانی و همچنین تلاش همکاران ما در کادر درمان این مشکلات برطرف شد.

وی ادامه داد: وضعیت مطلوب‌تری در حال حاضر در این استان‌ها داریم و در استان‌‌های کردستان، سیستان و بلوچستان و همچنین استان‌های خوزستان و هرمزگان بیماری کنترل شده و موارد ورودی کمتر و همچنین آمار مرگ ومیر رو به کاهش است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اما متاسفانه در استان‌‌های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز جای نگرانی داریم و امیدواریم بتوانیم بیماری را مهار وکنترل کنیم.

وی ادامه داد: تفویض اختیاری که به کمیته‌های استانی شده است، باعث شده تصمیمات خوبی برای محدودیت‌ها در این استان‌‌ها اتخاذ شود و قطعا موفق‌تر از قبل خواهیم بود.

نمکی درباره رمدسیویر تصریح کرد: دیروز به اندازه کافی این دارو را توزیع کردیم و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو عرضه خواهد شد. این دارو در آمریکا و اروپا موثر بوده است.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر