کد خبر: 87358
A

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا: 90 درصد مبتلایان به کرونا علائم ندارند

آمار بستری و فوتی ها نیز بر اساس همان چیزی است که به صورت روزانه از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا:  90 درصد مبتلایان به کرونا علائم ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر مصطفی قانعی درباره آمار ابتلای ۲۵ میلیونی ایرانیان به کرونا، گفت: ما کیتی به نام کیت الایزا، داریم که IGG و ایمونوگلوبولین M را اندازه گیری می کند. تست الایزا نشان می دهد که فرد در گذشته به کرونا مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است، اما به هیچ وجه به این معنا نیست که این فرد اکنون بیمار است.

وی افزود: بنابراین تست الایزا نشان می دهد که فردی مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است. این تست برای اقدامات اپیدمیولوژیک و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در کار تشخیص استفاده نمی شود.

قانعی ادامه داد: وقتی تست الایزا را در جمعیت برده و یک جمعیت را با آن مورد تست قرار می دهند، به این نتیجه می رسد که چقدر از مردم به بیماری مبتلا شده اند و پادتن در بدنشان موجود است. از طرفی باید توجه کرد که بالای ۹۰ درصد کسانیکه به بیماری کووید_۱۹ مبتلا می شوند، آنقدر خفیف است که حتی به پزشک مراجعه نمی کنند. این ۹۰ درصد همان گروهی هستند که فقط از طریق تست الایزا یا پادتن می توانیم متوجه شویم که به بیماری مبتلا شده اند یا خیر و با تست دیگری نمی توان این موضوع را فهمید. زیرا اصلا علائم بیماری را نداشتند که به پزشک مراجعه کنند.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: بنابراین زمانیکه وزارت بهداشت اعلام می کند که ۲۵ میلیون نفر یا نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت ایران، به کرونا مبتلا شده اند، به معنای همان گروه مبتلای خفیف هستند که مشکلی نداشتند که بخواهند به پزشک مراجعه کنند و تست مولکولی تشخیصی از آنها گرفته شود. بنابراین این آمار به معنای تعداد بیمار نیست، بلکه تعداد بیماران همان کسانی هستند که یا بستری می شوند و یا آنقدر علائم دارند که تست PCR برایشان انجام شده و بیماری شان تشخیص داده می شود.

وی با بیان اینکه این ۲۵ میلیون نفر با بیماری مواجهه داشتند و بر بیماری غلبه کرده و علامتی هم پیدا نکردند، گفت: آمار بستری و فوتی ها نیز بر اساس همان چیزی است که به صورت روزانه از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر