کد خبر: 87447
A

تعداد فوت شدگان کرونا بازهم از مرز ۲۰۰ گذشت/ آخرین آمار

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته در کشور را تشریح کرد.

تعداد فوت شدگان کرونا بازهم از مرز ۲۰۰ گذشت/ آخرین آمار

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۳ هزار و۶۵۶ نفر رسید.

 

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

لاری افزود:  ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، افزود: تا کنون دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی همچنین درباره استانهای دارای شرایط قرمز کرونا گفت: همانند روزهای گذشته استانهای آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

لاری درباره ضرورت استفاده از ماسک گفت: بعد از پویش همگانی ماسک، شاهد افزایش استفاده از ماسک در بین شهروندان در تهران هستیم به طوری که میزان استفاده از ماسک در تهران به ۶۰ درصد در عموم مردم رسیده امابرای کنترل بیماری انتظار آن است که استفاده از ماسک به حدود ۱۰۰ درصد نزدیک شود.

 

وی گفت: هدف ما از استفاده از ماسک این است که همه ما باید خود را ناقل فرض کنیم و با استفاده از ماسک، هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن ریز قطره ها به فرد مقابل منتقل نشود.در عین حال ماسک باید کاملا روی دهان و بینی را بپوشاند و همه سنین و حتی کودکان هنگام خروج از منزل باید از ماسک استفاده کنند./ ایسنا

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر