کد خبر: 87586
A

آیا می‌توانیم از گوشی هوشمندمان کرونا بگیریم؟

از آنجا که ویروس کرونا باعث شده است مردم سراسر جهان درباره عادت‌های ضدعفونی کردن دست‌های خود، آگاه شوند، بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که آیا می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند خود این ویروس را منتقل کرده و به آن مبتلا شوند یا خیر.

آیا می‌توانیم از گوشی هوشمندمان کرونا بگیریم؟

به گزارش دیده بان ایران؛ گفته می‌شود تلفن همراه منبع اصلی انتقال ویروس کرونا است؛ در این خبر به بررسی این موضوع پرداخته شده است. از آنجا که ویروس کرونا باعث شده است مردم سراسر جهان درباره عادت‌های ضدعفونی کردن دست‌های خود، آگاه شوند، بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند که آیا می‌توانند از طریق گوشی‌های هوشمند خود این ویروس را منتقل کرده و به آن مبتلا شوند یا خیر.

گوشی‌های هوشمند منبع اصلی انتقال کرونا نیستند

دکتر سایمون وایلدز، پزشک بیماری‌های عفونی است که در South Shore Health نیویورک کار می‌کند و در عین حال، به واحد پزشکی ABC News کمک می‌کند. او درباره ارتباط کرونا و انتقال ویروس از طریق گوشی‌ها توضیحاتی را ارائه داد؛ در مقاله روز جمعه ABC نوشته شده است که گوشی‌های هوشمند منبع اصلی انتقال ویروس نیستند، اما باید از منابع احتمالی ابتلا به بیماری پرهیز کنیم. درست همانطور که مردم دست‌های خود را می‌شویند، باید گوشی‌های خود را ضدعفونی کنند. وایلدز گفت: با توجه به چگونگی وابستگی ما به گوشی‌هایمان و استفاده مکرر ما در طول روز، باید نسبت به تمیز کردن آن هوشیار باشیم تا انتشار ویروس کرونا را به حداقل برسانیم.


ویروس کرونا روی سطوح زندگی می‌کند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) موافق هستند که ویروس کرونا به طور بالقوه می‌تواند روی سطوح زندگی کند و باعث ایجاد عفونت شود، اما این مسئله هنوز ثابت نشده است. با این حال، CDC تمیز کردن و ضدعفونی کردن سطوحی که زیاد لمس می‌شوند از جمله گوشی، میز، میز کار، کلید‌های برق، تبلت‌ها و موارد دیگر را توصیه می‌کند.

آیا می‌توانیم از گوشی هوشمندمان کرونا بگیریم؟

دیوید سنیمو، یک متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه راتگرز، به ABC News گفت اگر اجازه ندهید دیگران با تلفن شما بازی کنند، خطر آلودگی آن کمتر خواهد بود. اگر گوشی هوشمند آلوده شود، ارتباط آن با صورت می‌تواند خطر زیادی داشته باشد. CDC می‌گوید هنگام تمیز کردن صفحه نمایش لمسی گوشی‌های هوشمند باید از دستورالعمل‌های سازنده پیروی کرد و در صورت عدم دسترسی باید از دستمال مرطوب یا اسپری‌های مبتنی بر الکل استفاده شود که حداقل الکل ۷۰ درصد دارند.

 

منبع:  باشگاه خبرنگاران جوان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر