کد خبر: 87710
A

دگزامتازون؛گزینه دوم ژاپن برای مبارزه با کرونا/ هم ارزان و هم در دسترس

وزارت بهداشت ژاپن از داروی Dexamethasone به عنوان دومین داروی موثر برای مبارزه به کرونا خبر داد.نکته بسیار مهم درباره این دارو اینکه هم ارزان است و هم به وفور در بازار یافت می شود.

دگزامتازون؛گزینه دوم ژاپن برای مبارزه با کرونا/ هم ارزان و هم در دسترس

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت بهداشت ژاپن از داروی Dexamethasone به عنوان دومین داروی موثر برای مبارزه به کرونا خبر داد.نکته بسیار مهم درباره این دارو اینکه هم ارزان است و هم به وفور در بازار یافت می شود.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از اسپوتنیک،شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا روز به روز در حال افزایش است بدون آنکه هیچ واکسنی برای آن به مرحله تولید برسد هر چند که خبرهای امیدوار کننده ای در این زمینه به گوش می رسد.

در سراسر جهان داروهای متنوعی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می شود. رایج ترین داروی که برای مقابله با کرونا به خوبی جواب داده و تایید سازمان بهداشت جهانی را به دنبال داشته است «رمدسیویر» است که توسط یک شرکت آمریکایی تولید می شود.

اما مشکلی بزرگی که وجود دارد این  است که آمریکا با دستور ترامپ اجازه صادر کردن این دارو را نمی دهد تا جایکه رئیس جمهور اعلام کرد که باید فعلا دارو برای مصرف داخلی در نظر گرفته شود.

وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد که بعد از تجربه خوبی که انگلیسی ها در استفاده از دگزامتازون برای مبارزه با کرونا داشته اند این دارو را به عنوان گزینه دوم برای استفاده مبتلایان در نظر گرفته است.

این دارو در بیمارستان های انگلیس باعث کم شدن میزان مرگ و میر شده است و نکته مهم تر اینکه ارزان است و به وفور هم در دسترس همه است.

این دارو توسط شرکت گیلاد ساینسز تولید می شود و بعد از رمدسیویر به عنوان داروی دوم مبارزه با کرونا انتخاب شده است.

این خبر که توسط وزارت بهداشت ژاپن اعلام شد با پوشش خبری بالای رسانه های این کشور همراه شد.

تایج آزمایشات اعلام شده توسط محققان در آمریکا در ماه گذشته نشان داد که دگزامتازون اولین داروی برای نجات مبتلایان به کرونا است  تاجایکه خبرگزاری کیودو ژاپن به نقل از دانشمندان نوشت:این دارو  یک پیشرفت بزرگ در تلاش برای مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا است.

شرکت ژاپنی Nichi-Eko از جمله شرکت های دارویی است که دگزامتازون تولید می کند.

نتایج کامل آزمایشات بالینی که به صورت تصادفی در جمعه گذشته در مجله پزشکی نئو انگلند منتشر شد مزایای این دارو را در معالجه موارد پیشرفته یا متوسط ​​ویرس کرونا تایید کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر