telegram.php کشف جدید دانشمندان: برخی افراد ممکن است تا پایان عمر کرونا داشته باشند | دیدبان ایران
کد خبر: 87750
A

کشف جدید دانشمندان: برخی افراد ممکن است تا پایان عمر کرونا داشته باشند

ویروس کرونا نشان داده است که رفتارها و تاثیرات گوناگونی در افراد به جا می‌گذارد. تاکنون بر سر سیکل ۱۴روزه تاثیرگذاری ویروس کرونا بین متخصصان تقریباً اتفاق نظر وجود داشت؛ اما وقتی پزشکان باخبر شدند که یک فرد آمریکایی بیش از سه ماه است که از عوارض کرونا رنج می‌برد، تمامی باورها در مورد ویروس کرونا دستخوش تغییر شد. با وجود اینکه اسکات کراکویر سه ماه پیش به بیماری کرونا مبتلا شده بود، اما تا به امروز نیز همچنان از تنگی نفس و گلودرد رنج می‌برد و بعد از چند روز بهبود، باز عوارض بیماری به سراغش می‌آید. به گفته متخصصان، این مرد ۴۰ساله آمریکایی جزو افرادی است که در صورت زنده ماندن علائم بیماری کرونا را برای مدت‌های طولانی با خود خواهند داشت.

کشف جدید دانشمندان: برخی افراد ممکن است تا پایان عمر کرونا داشته باشند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ویروس کرونا نشان داده است که رفتارها و تاثیرات گوناگونی در افراد به جا می‌گذارد. تاکنون بر سر سیکل ۱۴روزه تاثیرگذاری ویروس کرونا بین متخصصان تقریباً اتفاق نظر وجود داشت؛ اما وقتی پزشکان باخبر شدند که یک فرد آمریکایی بیش از سه ماه است که از عوارض کرونا رنج می‌برد، تمامی باورها در مورد ویروس کرونا دستخوش تغییر شد.

با وجود اینکه اسکات کراکویر سه ماه پیش به بیماری کرونا مبتلا شده بود، اما تا به امروز نیز همچنان از تنگی نفس و گلودرد رنج می‌برد و بعد از چند روز بهبود، باز عوارض بیماری به سراغش می‌آید.

به گفته متخصصان، این مرد ۴۰ساله آمریکایی جزو افرادی است که در صورت زنده ماندن علائم بیماری کرونا را برای مدت‌های طولانی با خود خواهند داشت.

او می‌گوید، به همراه شماری از افرادی که همین مشکل را دارند یک گروه در شبکه‌های مجازی ایجاد کرده است و آنها نیز همانند او از علائم طولانی‌مدت ابتلا به ویروس کرونا رنج می‌برند.

به گفته پزشکان، این افراد دچار بیماری مرموزی می‌شوند که پس از ابتلا به ویروس کرونا بروز می‌کند و علت آن هم در حال حاضر مشخص نیست؛ این در حالی است که هر روز بر تعداد افرادی که به گروه مربوطه در شبکه مجازی می‌پیوندند افزوده می‌شود.

نام یکی از این گروه‌های مجازی «لانگ کووید ساپورت گروپ» است که در فیس‌بوک راه‌اندازی شده و هم‌اکنون پنج هزار عضو دارد.

 

کراکویر بازگو می‌کند، با وجود گذشت سه ماه از ابتلایش همچنان با هر حرکت فیزیکی نفس‌هایش به شماره می‌افتند. از سویی پزشک او بسیاری از این عوارض را به مسائل روحی و روانی مرتبط می‌داند، اما منکر تبعات بیماری کووید-۱۹ نیست.

 

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر