کد خبر: 87928
A

اختراع دستگاهی کوچک برای تشخیص فوری کرونا

محققان دانشگاه جورج واشنگتن دستگاهی کوچک اختراع کردند که می‌تواند ابتلای افراد به کووید ۱۹ را به سرعت تشخیص دهد.

اختراع دستگاهی کوچک برای تشخیص فوری کرونا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محققان دانشگاه جورج واشنگتن دستگاهی کوچک اختراع کردند که می‌تواند ابتلای افراد به کووید ۱۹ را به سرعت تشخیص دهد.

 

این دستگاه می‌تواند به کادر درمانی برای تشخیص فوری ویروس کرونا با استفاده از تلفن همراه کمک کند.

دانشگاه جورج واشنگتن یک جایزه ۵۰ هزار دلاری به مونا زاغلو و یانگ یانگ ژائو به خاطر اختراع این دستگاه اهدا کرد.

این دستگاه کوچک که ضخامتی به اندازه یک مو دارد، با یک لایه طلا پوشیده شده است. زمانی که سطح این دستگاه با مولکول‌های کوچک و گازها تماس می‌یابد، نوری با طول موج‌های مختلف منعکس می‌کند. این تغییرات در طول موج نور از طریق برنامه‌های هوش مصنوعی قابل رهگیری و شناسایی است.

این دستگاه دارای حسگرهایی است که وقتی نمونه یک فرد آلوده به کووید ۱۹ با آن آزمایش شود، نوری با طول موج مشخص ساطع می‌کند که از طریق تلفن‌های هوشمند قابل تشخیص است. با این روش می‌تواند در زمانی کوتاه و به راحتی ابتلای افراد به ویروس کرونا را تشخیص داد.

با این وجود، محققان هنوز در حال تحقیقات بیشتر در این باره هستند و مشخص نیست نمونه اولیه این دستگاه چه زمانی قرار است وارد بازار شود.

تاکنون ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۶۴۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند. کشف روشی برای تشخیص سریع مبتلایان به کووید ۱۹ می‌توان راه را برای قرنطینه و انجام اقدامات پیشگیرانه پزشکی هموار کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر