کد خبر: 88062
A

مخالفت وزارت بهداشت با مراسم‌های پرجمعیت در محرم/ علیرضا رییسی: باید یاد بگیریم خیلی از مراسم ها را در خانه خودمان برگزار کنیم/ باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد

معاون بهداشت وزیر بهداشت از جلسات تصمیم گیری برای چگونگی برگزاری اعیاد قربان و غدیر و ایام محرم و صفر خبر داد و با بیان اینکه هنوز هیچ چیز در این باره قطعی نشده، در عین حال گفت: قطعا مراسم امسال به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود تا مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.

مخالفت وزارت بهداشت با مراسم‌های پرجمعیت در محرم/ علیرضا رییسی: باید یاد بگیریم  خیلی از مراسم ها را در خانه خودمان برگزار کنیم/ باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد

به گزارش دیده بان ایران، دکتر علیرضا رییسی در حاشیه جلسه کمیته علمی کشوری مشورتی کووید۱۹ که با حضور وزیر بهداشت و به صورت مجازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره آخرین تصمیم ها برای چگونگی برگزاری مراسم عرفه، اعیاد قربان و غدیر و محرم و صفر گفت: درباره اینکه مراسم چگونه برگزار شود، هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. در این زمینه امروز و فردا با صاحبنظران جلسه داریم؛ تا علاوه بر احترام به شعائر دین و سنت ها، سلامتی مردم را هم کاملا مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: در مورد مراسم روز عرفه، اعیاد قربان و غدیر و مراسم محرم و صفر پروتکلها دارد آماده می شود. چندین نظر وجود دارد. قطعا اگر مراسمی هم برگزار شود اصلا و به هیچ وجه به شکل قبل نخواهد بود و کاملا محدود خواهد بود. باید یاد بگیریم از فضاهای مجازی استفاده کنیم و خیلی از مراسم ها را در خانه خودمان انجام دهیم. صدا و سیما خیلی می تواند در این زمینه کمک کند و در نهایت بتوانیم مراسمی با کیفیت مناسب و توام با سلامتی برگزار شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: بعضی ها از باشکوه برگزار کردن صحبت می کنند، باشکوه برگزار کردن فقط به این معنا نیست که جمعیت زیاد باشد، می تواند تعابیر و معانی دیگری هم داشته باشد. می تواند هر خانه یک حسینیه باشد و همه افراد می توانند در خانه باشند و آن مراسم را در خانه برگزار کنند.

وی تاکید کرد: نظر قاطع وزارت بهداشت این است که برگزاری مراسم پر جمعیت در محرم ممنوع باشد، بویژه در محیط های سربسته که قاطعانه و محکم با آن مخالفت می کنیم.

رییسی درباره پیش بینی افزایش ۶۰ درصدی آمار ابتلا به کرونا با برگزاری کنکور و مراسم محرم، گفت: پیش بینی که پیش بینی است و بر اساس یک مدل سازی است. هر پیش بینی مستلزم این است که ما یکسری اطلاعات پایه و اولیه داشته باشیم و بر اساس آن فرمول های ریاضی طراحی شود و بتوانند اعلام کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی های زیادی وجود دارد و بسیاری مسائل را همه می توانند پیش بینی کنند. در همین جمع اگر ماسک نداشته باشند و دو نفر هم مبتلا باشند، می توان پیش بینی کرد که ۶۰ درصد افراد مبتلا می شوند. این پیش بینی ها چارچوب خاصی دارد که بستگی دارد که اطلاعات اولیه و اعداد و ارقام که بر اساس آن محاسبه می کنند، چه باشد. حال ممکن است یک نفر پیش بینی ۱۰ درصدی و یک نفر ۷۰ درصدی ارائه دهند، اما باید مبنا و پایه هر مطالعه را مشاهده کنیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر