کد خبر: 89508
A

واکسن نوواکس COVID-19 وارد مرحله دوم آزمایشات انسانی می‌شود

شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی Novavax به زودی مرحله دوم آزمایش انسان را برای واکسن COVID-19 خود آغاز می کند. آزمایش نوواکس در آفریقای جنوبی توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأمین می شود که کمک مالی ۱۵ میلیون دلاری را تأمین می کند، و ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی (CEPI)، که برای تهیه دوز واکسن مورد نیاز برای آزمایش، بودجه فراهم می کند.

واکسن نوواکس COVID-19 وارد مرحله دوم آزمایشات انسانی می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ طبق بیانیه ای که این شرکت در ۱۷ آگوست منتشر کرده است، کارآزمایی بالینی به اصطلاح فاز ۲b شامل گروهی از ۲۶۶۵ بزرگسال سالم در آفریقای جنوبی و همچنین گروهی از ۲۴۰ فرد مبتلا به HIV خواهد بود که از نظر پزشکی پایدار تلقی می شوند اما پاسخهای ایمنی آنها ممکن است با افراد بدون HIV متفاوت باشد. مجله ساینس گزارش داد که گروه های مدافع اچ آی وی ، افراد مبتلا به HIV را تحت فشار قرار داده اند تا در آزمایشات بالینی واکسن های COVID-19 گنجانده شوند، زیرا شرکت هایی مانند Moderna و Pfizer در ابتدا گفتند که داوطلبان مبتلا به عفونت را حذف می کنند.

براساس گزارشی که در تاریخ ۶ آگوست منتشر شده است، در مرحله قبلی آزمایش ایمنی واکسن نووواکس، داوطلبان سالم با دو دوز واکسن، فقط عوارض جانبی خفیفی از قبیل سردرد، خستگی و حساسیت و درد را در محل تزریق نشان دادند. مطابق این داده های اولیه، همه شرکت کنندگان در فاز ۱ پس از دریافت دوز دوم واکسن، آنتی بادی های خنثی ایجاد کرده اند که می توانند از ورود ویروس به سلول ها جلوگیری کنند. طبق این بیانیه، نوواکس ارزیابی این پاسخ ایمنی را در مرحله ۲b آزمایشی در آفریقای جنوبی و همچنین آزمایش مرحله ۲ که در ایالات متحده و استرالیا “در آینده نزدیک” برگزار خواهد شد، ادامه خواهد داد.

 از آنجا که در زمستان آفریقای جنوبی در حال افزایش بیماری COVID-19 است، این کارآزمایی بالینی مهم فاز ۲b این امکان را دارد که نشانه های اولیه ای از اثربخشی را به همراه داده های ایمنی و ایمنی اضافی برای [واکسن] ارائه دهد. رئیس تحقیقات و توسعه نوواکس در این بیانیه گفت. رویترز گزارش داد که آفریقای جنوبی پنجمین کشور در جهان است که از لحاظ ابتلا به COVID-19 و مرگ و میر با آن در ارتباط است، با ۵۸۳۶۵۳ مورد گزارش شده افراد مبتلا و ۱۱۶۷۷ مرگ و میر از ۱۷ اوت.

آزمایش نوواکس در آفریقای جنوبی توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس تأمین می شود که کمک مالی ۱۵ میلیون دلاری را تأمین می کند، و ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی (CEPI)، که برای تهیه دوز واکسن مورد نیاز برای آزمایش، بودجه فراهم می کند. 

براساس این بیانیه، این واکسن که NVX-CoV2373 نام دارد، حاوی پروتئین های مشتق شده از پروتئین سنبله کروناویروس است، ساختاری که سطح ویروس را خاموش می کند و به سلول وصل می شود تا باعث عفونت شود. به طور کلی، Newavax واکسن ها را با اتصال چنین پروتئین هایی به ذرات میکروسکوپی که می توانند در بدن تحویل داده شوند ، طراحی می کند.

نوواکس همچنین یک ماده کمکی به واکسن اضافه کرده است – یک ماده اضافی که به سلول های ایمنی بدن کمک می کند تا به فعالیت خود ادامه دهند. به طور خاص، ترکیبات کمکی موجود در NVX-CoV2373 حاوی یک ساپونین یا یک ترکیب شیمیایی مشتق شده از گیاهان است. ساپونین ها می توانند سلول های ایمنی را به محل تزریق، که در آن پروتئین های خارجی مانند پروتئین سنبله قرار دارند، احضار کرده و آن پروتئین ها را به سلول های T “ارائه دهند”.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر