کد خبر: 89845
A

بیماران مبتلا به کرونا چه خوراکی هایی را برای کاهش تب بخورند؟+ اسامی

تب نشان‌دهنده وجود عفونت در بدن است که یکی از علایم مهم بیماری کروناست. عفونت‌ها منجر به افزایش متابولیسم بدن، تجمع مواد سمی در بدن، اختلال در تعادل آب بدن و اختلال گوارشی می‌ شود

بیماران مبتلا به کرونا چه خوراکی هایی را برای کاهش تب بخورند؟+ اسامی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در مرحله حاد بیماری و هنگام تب ممکن است مقادیر زیادی از مواد مفید از بدن دفع شود که برای تامین دوباره آن‌ها مصرف بعضی خوراکی‌ها ضروری است.

پروتئین‌ها

در یک فرد بیمار میزان نیاز به پروتئین افزایش می‌یابد بنابراین تامین پروتئین روزانه به ویژه از منابع حیوانی مانند: انواع گوشت‌ها (قرمز، مرغ، ماهی، طیور)، انواع لبنیات پاستوریزه (پنیر، شیر، ماست، کشک و دوغ) و تخم مرغ توصیه می‌شود.

ویتامین A

کمبود این ویتامین منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و کم‌خونی می‌شود. منابع غذایی آن به دو شکل منابع غذایی حیوانی و گیاهی است. منابع حیوانی به فرم فعال ویتامین A عمدتا در جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات پرچرب و کره و منابع گیاهی در میوه‌های رنگی و سبزی‌های زرد و سبز نظیر اسفناج، کاهو، هویج زردآلو، طالبی، موز و انواع مرکبات است.

مایعات

نوشیدن آب آشامیدنی سالم و دیگر مایعات مانند شیر و دوغ به عنوان بهترین نوشیدنی توصیه می‌شود تا بخشی از انرژی، پروتئین، بعضی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را تامین کند. نوشیدن مایعات به اندازه کافی و فراوان به دفع سموم و حفظ ایمنی مناسب بدن کمک می‌کند.

ویتامین E

علاوه بر داشتن فعالیت آنتی اکسیدانی، به عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. این ویتامین در روغن برخی گیاهان یافت می‌شود. روغن جوانه گندم روغن فندق، روغن کانولا، روغن بادام روغن هسته انگور و روغن آفتابگردان از اصلی‌ترین منابع این ویتامین است.

ویتامین D

دریافت مناسب از منابع غذایی (ماهی‌های چرب لبنیات و زرده تخم مرغ) و قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب به صورت روزانه، در افزایش سطح ایمنی بدن کمک می‌کند.

ویتامین C

علاوه بر این که به عنوان یک آنتی اکسیدان است، مصرف این ویتامین باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود. منابع این ویتامین عبارت اند از: انواع فلفل، سبزی های برگ سبز مانند اسفناج و سبزی خوردن، توت فرنگی، گریپ فروت، گوجه فرنگی، انبه، لیمو، انواع کلم و کیوی.

ویتامین‌های گروه B

در تب نیاز بدن به انرژی افزایش می‌یابد و برای متابولیسم و سوخت و ساز نیاز به ویتامین های گروه B بیشتر می شود که باید از منابع غذایی از جمله سبزی‌ها به ویژه برگ سبز و میوه‌ها، شیر و لبنیات، گوشت، دل و جگر، زرده تخم مرغ، غلات سبوس‌دار و حبوبات تامین شود.آهنکمبود آهن باعث آسیب و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود .

در منابع گیاهی و منابع حیوانی یافت می‌شود منابع حیوانی شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی حاوی آهن است و منابع گیاهی مانند انواع سبزی‌ها، حبوبات، میوه‌های تازه و خشک شده و غلات کامل هم مقادیری آهن دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر