کد خبر: 89868
A

آمریکا مجوز استفاده از پلاسما برای درمان کرونا را صادر کرد

تارنمای خبری هیل گزارش داد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که سازمان غذا و داروی این کشور مجوز استفاده از پلاسمای نقاهتی (convalescent plasma) را برای درمان افراد مبتلا به کووید۱۹ در شرایط اضطراری صادر کرده است.

آمریکا مجوز استفاده از پلاسما برای درمان کرونا را صادر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تارنمای خبری هیل گزارش داد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بامداد دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت که سازمان غذا و داروی این کشور مجوز استفاده از پلاسمای نقاهتی (convalescent plasma) را برای درمان افراد مبتلا به کووید۱۹ در شرایط اضطراری صادر کرده است.

ترامپ که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این اقدام ، را "موفقیتی تاریخی" قلمداد کرد. 

«اسکات گاتلیب» کمیسر پیشین سازمان غذا و داروی ایالات متحده پیش از این ضمن ابراز خوشبینی نسبت به این روش درمانی، گفت که پلاسمای نقاهتی در حال حاضر هم برای هزاران بیمار کرونایی قابل دسترس است و صدور این مجوز تنها در دسترسی گسترده‌تر به پلاسما موثر است.

ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: دولت پنهان یا هر فردی در سازمان غذا و دارو، آزمایش بالینی واکسن‌های کرونا توسط شرکت‌های داروسازی بر روی اشخاص را بسیار دشوار می‌کنند.

وی افزود: آشکار است که هدف آنها از این اقدام به تاخیر انداختن مشخص شدن پاسخ و نتیجه آزمایش این واکسن‌ها به پس از سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه رو انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) است.

ترامپ سپس خواستار تمرکز بر سرعت در ساخت این واکسن به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از مرگ و میر بر اثر دچار شدن به بیماری کووید – ۱۹ شد.

این در حالیست که بالاترین شمار مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کرونا در آمریکا ثبت شده، به گونه‌ای که تاکنون حدود ۱۸۰ هزار آمریکایی جان خود را ازدست داده‌اند .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر