کد خبر: 90287
A

رئیس بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بابل: تخت‌های آی‌سی‌یو پُر است/ چرا ورودی شمال کشور را نبستید؟/ احتمال تعطیلی بیمارستان در زمستان به دلیل کمبود نیرو!

رئیس بخش آی‌سی‌یو بیمارستان یحیی نژاد بابل با اشاره به فرسودگی کادر درمان گفت: پرسنل ما از شدت فرسودگی هر روز در حال کم شدن هستند و من هر روز تقریباً گواهی استعلاجی ۳ الی ۵ نفر از کادر درمان را تایید می‌کنم و اگر با همین وضعیت پیش برود به دلیل کمبود نیرو در زمستان باید بیمارستان را تعطیل کنیم.

رئیس بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بابل: تخت‌های آی‌سی‌یو پُر است/ چرا ورودی شمال کشور را نبستید؟/ احتمال تعطیلی بیمارستان در زمستان به دلیل کمبود نیرو!

به گزارش دیده بان ایران؛ «سید احمدقاسمی» رئیس بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهید یحیی‌نژاد بابل درباره سفرهای مردم در روزهای تعطیل به شمال کشور و تاثیر آن بر افزایش شیوع کرونا‌ گفت: طبق تجربه‌ای که داریم، شاید در این یک الی دو هفته افزایش شیوع اتفاق نیفتد، اما بعد از آن پیک جدی خواهیم داشت، در چند ماه گذشته آمار به شکل نسبی کم شده بود، اما در حال حاضر تعداد بیماران بدحال ما کم نشده است و در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان تخت‌ها کاملا پر است و بیماران بد حال همچنان در حال بستری شدن هستند.

وی ادامه داد: البته درست است که فوتی‌ها نسبت به اسفند و فروردین کاهش پیدا کرده، اما نمی‌توان این را ملاک قرار داد، چون آن زمان ما آمادگی این موضوع را نداشتیم و تازه وارد ماجرای شیوع کرونا شده بودیم، کادر درمان از اینکه چه اتفاقی در حال افتادن است، کاملا بی‌خبر بود، اما بعد شرایط پایدار شده بود و آمار رو به کاهش بود که دوباره با بازگشایی کسب و کارها، عدم رعایت پروتکل‌ها و همچنین دورهمی‌هایی که مردم می‌گیرند، شرایط وخیم شد، به همین دلیل پرسنل ما از شدت فرسودگی هر روز در حال کم شدن هستند و من هر روز تقریبا گواهی استعلاجی ۳ الی ۵ نفر از کادر درمان یک بیمارستان را تایید می‌کنم و عملا می‌بینم که ما رو به اضمحلال می‌رویم و اگر با همین وضعیت پیش برویم، به دلیل کمبود نیرو عملا در زمستان باید بیمارستان را تعطیل کنیم.

قاسمی با توجه به افزایش سفرهای مردم در تعطیلات عاشورا و تاسوعا به شمال کشور و خطر احتمالی افزایش شیوع ویروس کرونا، افزود: این ویروس در همه نقاط کشور شیوع پیدا می‌کند، اما با توجه به تراکم جمعیت در شمال کشور شرایط بدتر خواهد شد، این موضوعی است که قطعا اتفاق خواهد افتاد و نمی‌دانم دولتمردان چرا جلوی این اتفاق را نگرفتند، چون بستن ورودی مراکز تفریحی و دریا راهکار مناسب و کافی نیست و این که چرا ورودی شمال کشور و خروجی تهران را نبستند، جای سوال دارد.

وی با اشاره به اپیدمی پاییز، بیان کرد: این اپیدمی مثل زنجیره است و اصلا نمی‌توان گفت احتمال شیوع در این چند هفته به افزایش شیوع در پاییز ارتباطی ندارد، چون وقتی تعداد افراد ناقل بیشتر می‌شود، بیماری مثل مهره‌های دومینو ادامه پیدا می‌کند و تعداد افراد بیشتری درگیر خواهند شد.

قاسمی گفت: ما ابتلای مجدد هم خیلی زیاد داشتیم، حتی سومین ابتلای مجدد را در بین کادر درمان دیدیم، بنابراین اینکه افراد فکر می‌کنند، یک بار به این ویروس مبتلا شدند و دیگر خطر رفع شده کاملا اشتباه است و حتما این زنجیره‌ی ناقل بودن تا ماه‌های پاییز به همراه فصل سرما و بیماری‌های آنفولانزا ادامه پیدا خواهد کرد و اوضاع بدتری را در پیش خواهیم داشت.

وی در مورد امکانات و نیروی انسانی بیمارستان‌ها افزود: در مورد این موضوع باید بگویم که همه چیز فقط به امکانات بیمارستان مربوط نمی‌شود، اگر ماسک، دستکش و لباس‌های مجهز را تامین کنیم،  باید با فرسایش روحی پرسنل چه کنیم؟ با تحمل این لباس‌هایی که به تن دارند و همچنین تحمل این شرایط پر استرس و اضطرابی که به همراه دارند چه می‌توان کرد؟ همه پرسنل خانواده و فرزند و پدر و مادرانی دارند و این استرس را دارند که در معاشرت با خانواده امکان دارد، اعضای خانواده و یا کودکانشان به ویروس مبتلا شوند، بنابراین مجبورند از آنها دوری کنند.

قاسمی اظهار کرد: الان دیگر امکانات بیمارستانی خیلی مورد بحث نیست، فرسایش کادر درمان خیلی به امکانات بیمارستانی مربوط نیست، البته آن هم تاثیر دارد، ولی مشکل موضوعات اساسی‌تر مثل مشکلات روحی و خطر ابتلای خودشان مطرح است.

وی در پایان به میزان ورودی و خروجی بیماران کرونایی در بابل اشاره کرد و افزود: در سه بیمارستان دولتی بابل قبل از این چند روز تعطیلی ورودی و خروجی بیماران کرونایی بین ۲۰ تا ۳۰ نفر بوده است.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر