کد خبر: 91136
A

مینو محرز: خطر حضور دانش‌آموزان در مدارس بالاست/ هنوز کشور از موج دوم کرونا آزاد نشده/ بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با توجه به حجم میلیونی مسافرت های بعد از کنکور و افزایش تجمعات و اینکه بسیاری از استان ها در وضعیت قرمز قرار دارند، به نظر می‌رسد باید در بازگشایی مدارس با صبر و حوصله بیشتری تصمیم گیری می‌شد.

مینو محرز: خطر حضور دانش‌آموزان در مدارس بالاست/ هنوز کشور از موج دوم کرونا آزاد نشده/ بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند

به گزارش دیده بان ایران؛ مینو محرز ا اشاره به اینکه خطر حضور دانش‌آموزان به دلیل شیوع کرونا بالاست، اظهار داشت: مسؤولان تصمیم‌گیرنده چه خوب بود در مورد بازگشایی مدارس صبر می‌کردند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با بیان اینکه هیچ‌گونه تجمعی در این موقعیت توصیه نم‌ شود، ابراز داشت: با توجه به حجم میلیونی مسافرت‌های بعد از کنکور و افزایش تجمعات و اینکه بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند، به نظر می‌رسد باید در بازگشایی مدارس با صبر و حوصله بیشتری تصمیم‌گیری می‌شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز کشور از موج دوم کرونا آزاد نشده است، تصریح کرد: در بیماری‌های عفونی پیشگیری مهمترین اصل است و کرونا هم واکسن و داروی قطعی ندارد پس بهترین راه پیشگیری است تا روند شیوع ویروس قطع شود.

محرز با بیان اینکه کرونا از خردادماه به بعد جهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: سرعت سرایت این ویروس به شدت زیاد شده است و با مردم باید دستورالعمل‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست‌ها را به شدت رعایت کنند.

عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به اینکه باید والدین دانش آموزان و انجمن اولیا و مربیان مدارس به شدت بر اعمال دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس نظارت داشته باشند، بیان داشت: یکی از بزرگترین مشکل‌ها این است که اکثر کودکان بدون علامت مبتلا به کرونا می‌شوند و بعد اعضای خانواده‌ها را مبتلا می‌کنند که این سبب می‌شود در صورتی که کوچکترین اهمالی انجام شود شیوع این ویروس شده یابد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر