کد خبر: 92280
A

نتیجه آخرین آزمایش واکسن کرونای مدرنا منتشر شد/ آزمایش موفق واکسن مدرنا روی سالمندان

طبق پژوهشی جدید واکنش ایمنی که واکسن کووید۱۹ مدرنا در بدن افراد بالای ۵۶ سال ایجاد می کند به اندازه افراد ۱۸تا۵۵ سال قدرتمند است.

نتیجه آخرین آزمایش واکسن کرونای مدرنا منتشر شد/ آزمایش موفق واکسن مدرنا روی سالمندان

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از یو اس ای تودی، به نظر می رسد واکسن کووید۱۹ شرکت مدرنا پس از تزریق واکنش ایمنی قدرتمندی در میان سالمندان ایجاد می کند.

طبق  نتایج تحقیق کوچکی که در نشریه ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شده، قدرت واکنش ایمنی که واکسن مدرنا در بدن افراد ۵۶ سال به بالا ایجاد می کند هم اندازه داوطلبان۱۸ تا ۵۵ سال است.

دیوید داولینگ استاد دانشگاه هاروارد و یکی از محققان این پژوهش می گوید: این نتیجه بسیار نویدبخش و درعین حال شگفت انگیز است.

در بررسی واکسن مدرنا  که در دانشگاه ایموری آتلانتا انجام شد، دو گروه ۲۰ نفره تشکیل شد که شرکت کنندگان یکی از آنها بین ۵۶تا۷۰ سال داشتند و گروه دیگر ۷۱ساله و بالاتر بودند. نتایج این تحقیق با آزمایش بالینی تزریق واکسن به داوطلبان ۱۸تا ۵۵ سال مقایسه شد.

ایوان اندرسون استاد دانشگاه ایموری و مولف ارشد این تحقیق می گوید: واکنش ایمنی افراد با داوطلبان جوان قابل مقایسه بود. 

این درحالی است که هم اکنون مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مدرنا در آمریکا در حال اجرا است.

طبق اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های در آمریکا، افراد مسن تر در برابر خطر ابتلا به نوع شدید تر کووید۱۹ قرار دارند. در مقایسه با بیماران کووید۱۹ که بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند، احتمال بستری شدن مبتلایان ۵۰تا ۶۴ سال ۴ بار و احتمال مرگ و میر آنها ۳۰ بار بیشتر است.

احتمال بستری شدن مبتلایان ۶۵تا ۷۴ سال نیز ۴بار و احتمال مرگ و میر آنها ۹۰ بار بیشتر از گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر