کد خبر: 93285
A

شرکت داروسازی فایزر آمریکا: تا آذر واکسن کرونا را عرضه می‌کنیم

شرکت داروسازی «فایزر» آمریکا روز جمعه ادعا کرد که واکسن «ویروس کرونا» ساخت این شرکت را تا پایان نوامبر (آذر ماه) برای دریافت مجوز به نهاد فدرال نظارت دارویی این کشور عرضه خواهد کرد.

شرکت داروسازی فایزر آمریکا: تا آذر واکسن کرونا را عرضه می‌کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شرکت داروسازی «فایزر» آمریکا روز جمعه ادعا کرد که واکسن «ویروس کرونا» ساخت این شرکت را تا پایان نوامبر (آذر ماه) برای دریافت مجوز به نهاد فدرال نظارت دارویی این کشور عرضه خواهد کرد.

به نقل از روزنامه «فایننشال تایمز» لندن، فایزر قصد دارد نتایج آزمایش واکسن تازه‌ای را که به همراه شرکت "بایوان تک" آلمان برای مصونیت در برابر همه‌گیری ویروس کرونا ساخته است، در هفته سوم نوامبر برای دریافت مجوز اضطراری در اختیار سازمان فدرال غذا و داروی ایالات متحده قرار دهد.

«آلبرت بورلا» مدیر اجرایی فایزر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این واکسن تاکنون روی حدود ۳۸ هزار تن در سراسر جهان آزمایش شده است.

فایزر با توجه به اینکه تاکنون به هیچ شرکت داروسازی خارج از روسیه و چین، مجوز کاربرد واکسن داده نشده است، در این رقابت پیشتاز به شمار می‌رود.

با اینکه بر اساس بیانیه خانم بورلا، آزمایش‌های این واکسن به خوبی پیشرفت کرده است، اما تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ماه) آمریکا در دسترس همگان قرار نخواهد گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پیش از این وعده داده بود، واکسن کرونا در چند هفته آینده (تا پیش از برگزاری انتخابات سوم نوامبر/13 آبان) در دسترس خواهد بود، اما مقام‌های دارویی آن را بخشی از کارزار انتخاباتی او دانسته بودند.

بورلا در یادداشتی برای کارکنان فایزر که به دست فایننشال تایمز نیز رسیده، نوشته است: تشدید «رجزخوانی‌های سیاسی» درباره ساخت و زمان‌بندی عرضه واکسن کرونا، موجب کاسته شدن از اعتماد همگانی می‌شود. برای فایزر اطمینان از موثر بودن این واکسن تا پایان اکتبر (اوایل آبان) امکان‌پذیر بود، اما ممکن است این اطلاعات بنابر تغییرات در میزان ابتلای شرکت کنندگان در آزمایش‌ها، زودتر یا دیرتر منتشر شود.

فایزر برای دریافت مجوز ار سازمان غذا و داروی ایالات متحده باید دستکم نیمی از اطلاعات مربوط به ایمنی شرکت‌کنندگان در آزمایش‌هایش را به همراه جزئیات واکنش آنها در مدت ۲ ماه پس از دریافت آخرین واکسن، در اختیار این نهاد نظارتی قرار دهد.

واکسن تولیدی فایزر و بایوان تک که بر اساس فناوری نوین "ام آر آن ای" ساخته شده، در ۲ مرحله تزریق می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر