کد خبر: 95024
A

فوت روزانه ۸ تا ۱۰ نفر در قم براثر کرونا / علوم پزشکی: وضعیت قم قرمز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه حدود ۱۳۰ بیمار بد حال در بیمارستان های قم بستری هستند،‌ افزود: هم اکنون حدود ۵۵۰ تا ۵۷۰ بیمارکرونایی بستری در بیمارستان های قم وجود دارد ضمن اینکه روزانه ۸ تا ۱۰ نفر مرگ بیمار کرونایی بدحال در استان رقم می خورد.

فوت روزانه ۸ تا ۱۰ نفر در قم براثر کرونا / علوم پزشکی: وضعیت قم قرمز است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه حدود ۱۳۰ بیمار بد حال در بیمارستان های قم بستری هستند،‌ افزود: هم اکنون حدود ۵۵۰ تا ۵۷۰ بیمارکرونایی بستری در بیمارستان های قم وجود دارد ضمن اینکه روزانه ۸ تا ۱۰ نفر مرگ بیمار کرونایی بدحال در استان رقم می خورد.

محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در سالن کرامت استانداری قم با بیان اینکه وضعیت کرونا در قم از سیاه به قرمز تغییر کرد افزود: میزان بستری و مرگ و میر در قم روندی ثابت با شیب نزولی بسیار آرام دارد که این وضعیت با توجه به وضعیت سیاه تمام استان های همجوار بسیار شکننده است.

وی با اشاره به این که برخلاف بسیاری از استان های کشور که با سه پیک شیوع کرونا مواجه بودند، این استان با دو پیک شیوع این بیماری دست به گریبان شده است گفت: طولانی شدن پیک دوم کرونا و همچنین افزایش قدرت سرایت این بیماری موجب شد تا با موج سنگین بیماران در بیمارستان های قم مواجه باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت تمام استان های مجاور قم از نظر شیوع کرونا مشکی است و با توجه به اینکه ترددها باعث افزایش شیوع کرونا می شود و قم نیز یک استان پرتردد است، ‌این روند ثابت نباید موجب غفلت شود.

وی با اشاره به اجرای طرح محدودیت ساعت فعالیت اصناف رده شغلی ۲،‌۳ و چهار تا ساعت ۱۸ گفت: با اجرای این طرح از ۲۰ آبان به مدت یک ماه فعالیت مشاغل تا ساعت ۱۸ محدود می شود که اجرای این دستورالعمل در سطح استان در کنترل بیماری کرونا بسیار ضروری است.

قدیر با بیان اینکه طرح ساماندهی گسترده ای با کمک نیروهای جهادی در قم آغاز شده است گفت: بر اساس این طرح اطلاعات کلیه بیماران مبتلا به کرونا جمع آوری و در سامانه واحد ثبت و وضعیت آنها به صورت مستمر پیگیری می شود ضمن اینکه اتصال آزمایشگاه های خصوصی به سامانه سیب، از دیگر اقدام های انجام شده است که با اجرای آن اطلاعات تمام آزمایشگاه های استان تجمیع می شود

وی با تاکید بر اینکه بازرسی از مطب ها و ساختمان های پزشکی در روزهای اخیر تشدید شده است،‌ ادامه داد: با وجود تاکید فراوان بر ممنوعیت برگزاری همایش در استان، شاهد هستیم که این همایش ها در قالب های مختلف با برگزاری جلسه های مختلف بیش از ۳۰ نفره تشکیل شده که بسیاری از این جلسات هیچگونه ضرورتی نداشته که باید این جلسات به حداقل برسد.

قدیر با بیان اینکه هفته اول ابتلا به بیماری برای درمان کرونا بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: بسیاری از افرادی که جان خود را از دست داده اند، کسانی بوده اند که پس از درگیری بسیار زیاد و تشدید بیماری به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند که در آن زمان داروهای ویروسی دیگر جوابگو نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مطالعات نشان می دهد که میزان انتقال ویروس کرونا از سطوح کمتر از ۱۴ درصد بوده، این در حالی است که بیش از ۸۲ درصد ناشی از تماس های چهره به چهره می باشد و این موضوع نشان می دهد که تعطیلی تمام تجمعات برای کنترل این بیماری ضروری است.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر