کد خبر: 9550
A
سرپرست اورژانس کشور:

ترافیک یکی از معضلات آمبولانس به محل حادثه است

پیرحسین کولیوند، امروز در یازدهمین کنگره سالانه طب اورژانس ایران، با بیان اینکه مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیاز به کار بسیاری برای رسیدن به نقطه مطلوب دارد، اظهار داشت: چالش های مختلفی در این حوزه وجود دارد.

ترافیک یکی از معضلات آمبولانس به محل حادثه است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دیده بان ایران؛ پیرحسین کولیوند امروز در یازدهمین کنگره سالانه طب اورژانس ایران، با اشاره به اینکه مرکز اورژانس پیش بیمارستانی نیاز به کار بسیاری برای رسیدن به نقطه مطلوب دارد، اظهار کرئ: چالش های مختلفی در این حوزه وجود دارد و یکی از چالش هایی که وجود دارد، تماس ناموفق با اورژانس است که لازم است در این زمینه مشکلات زیرساختی و مخابراتی برطرف شود.

سرپرست اورژانس کشور خاطر نشان کرد: در این راستا همچنین مشکل عدم به کارگیری اتوماسیون جامع نیز وجود دارد که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

با بیان اینکه سرعت عمل در انجام فعالیت ها و ماموریت های اورژانسی مهم است، گفت: در حوزه اورژانس باید سرعت عمل را افزایش دهیم.

کولیوند تصریح کرد: متاسفانه ما در انجام فعالیت های اورژانسی از تکنولوژی روز استفاده نشده است که باید در انجام فعالیت های خود تکنولوژی روز را به کار بگیریم. نا گفته نماند که ما نتوانسته ایم از تکنولوژی به شکل مطلوب بهره ببریم و ضروری است که باید در پیشبرد خدمات دهی مطلوب استفاده بهتری از تکنولوژی ببریم.

سرپرست  اورژانس کشور اظهار کرد: همچنین وجود ترافیک یکی از معضلات ما در حوزه رسیدن آمبولانس به محل حادثه است که باید فرهنگ ترافیکی نیز نهادینه شود.

همچنین وی ادمه داد: راهکارهای مناسب باید در این حوزه به کار گرفته شود و صرفا جریمه کردن راهگشا نیست و باید راهکارهایی مناسب و عملی در این زمینه اندیشیده شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: استفاده از موتورلانس نیز در شهرهای بزرگ از عوامل موثر در افزایش سرعت خدمات دهی است و تعداد 200 دستگاه موتور آمبولانس به ناوگان اورژانس در آینده نزدیک اضافه می شود.

وی افزود: اورژانس هوایی اهمیتی برجسته و حیاتی در نجات دادن جان مصدومین دارد که باتوجه به وضعیت کنونی آن ما مکلف به تجهیز و ارتقای آن هستیم.

سرپرست  اورژانس کشور تصریح کرد: ارتقاء آموزش ضمن خدمت هم در اورژانس پیش بیمارستانی و ارژانس بیمارستانی از نکاتی است که باید نگاه ویژه ای به آن شود.

وی گفت: در حال حاضر در قسمت پذیرش بیماران به دلیل پراکندگی نامناسب مراکز درمانی که بیماران و مصدومین در همه بیمارستان ها قابل پذیرش نیستند و محدودیت تخصص ها در مراکز درمانی,کمبود تخت های اورژانس و آشنایی ناکافی پرسنل اورژانس بیمارستانهابا شرح وظایف فوریت های پزشکی 115 می باشد.

کولیوند خاطرنشان کرد: زمان ماندگاری آمبولانس ها در بیمارستان ها زیاد است و ما اطلاعی از تخت های خالی اورژانس های بیمارستان ها را نداریم و ما باید دسترسی آنلاین به تخت های خالی را داشته باشیم.

وی گفت: همه بیمارستان ها باید شرایط ویژه ای را برای اورژانس جهت انجام خدمات شایسته تر ببینند؛ در بحث برطرف کردن مشکلات نیز بایستی تعاملات بیشاری در این زمینه با سایر سازمان ها صورت بگیرد.

سرپرست  اورژانس کشور ادامه داد: ما به انجمن های علمی طب اورژانس، انجمن نورولوژی,انجمن قلب و سایر انجمن های علمی نیاز داریم و لازم است که تحقیقاتی انجام دهیم که خدمات کنونی چقدر مناسب است و چالش ها بررسی شود و نقاط ضعف و قوت بررسی شود بسیاری از مشکلات ما در تحقیقات پایان نامه ای و پژوهشی قابل بررسی است و ما نیاز داریم انجمن های علمی باما همکاری کنند و پایان نامه ها هم ارزش های علمی خود را پیدا کنند و راهکارهایی را به ما ارائه دهند.

کولیوند تصریح کرد:برای شهرهای بزرگ یک نقشه بزرگ جامع اورژانس ضروری است همچنین تدوین نقشه جامع کشوری و دانشگاهی در این زمینه نیز باید مورد توجه باشد.

وی گفت: ایجاد دانشکده فوریت های پزشکی برای توانمند سازی نیروهای حرفه ای امکان پذیر است و دانشجویان فوریت ها باید در حوزه عملیاتی و عملی در معرض یادگیری و آموزش قرار بگیرند و با ایجاد دانشکده فوریت ها حاصل می شود.

سرپرست اورژانس کشور اظهار کرد: همه ماباید با همکاری و همفکری در ارتقای اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی خدمات مطلوبی را به مردم که شایسته خدمات خوب هستند ارائه دهیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر