کد خبر: 9565
A

دانه هایی که سالادها را مغذی تر می کنند

تخمه ها و دانه ها تأثیر زیادی در سلامتی دارند. این دانه های کوچک برای دستگاه گوارش مفید هستند، اشتها را کنترل می کنند، حاوی میزان زیادی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید می باشند. توصیه می شود این دانه را به سالادها و غذاهایتان اضافه کنید و از خواص آن ها برای تقویت بدن استفاده نمایید.

دانه هایی که سالادها را مغذی تر می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تخمه ها و دانه ها تاثیر زیادی در سلامتی دارند.این دانه های کوچک برای دستگاه گوارش مفید هستند، اشتها را کنترل می کنند، حاوی میزان زیادی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و چربی های مفید هستند. توصیه می شود این دانه را به سالاد ها و غذاهایتان اضافه کنید و از خواص آن ها برای تقویت بدن استفاده نمایید.

تخمه کدو

تخمه کدو برای دستگاه ادراری مفید است. این تخمه ها حاوی میزان زیادی آهن است که خستگی را برطرف می کند. این تخمه ها را به سالادهایتان اضافه کرده و از طعم و خواص آن ها استفاده ببرید.

تخم کتان

تخم کتان حاوی اسیدهای چرب است و برای کارکرد دستگاه قلب و عروق مفید است. تخم کتان باعث رطوبت و آبرسانی بهتر به پوست نیز می شود.

تخم رازیانه

اگر احساس سنگینی و مشکل در هضم غذا دارید تخم رازیانه را به سالادهایتان اضافه کنید. این دانه های کوچک خاصیت ادرارآوری نیز دارند.

رازیانه

 

کنجد

کنجد برای عملکرد دستگاه قلب و عروق بسیار مفید است. چون سرشار از اسیدهای چرب می باشد. کنجد حاوی آهن، پروتئین و آنتی اکسیدان ها است. توصیه می شود این دانه ها را به سالادها و غذاهایتان اضافه کرده و از خواص آن ها استفاده کنید.

تخم آفتابگردان

سیاه دانه برای مقابله با سرماخوردگی زمستانی مفید است. چون تأثیر زیادی در تقویت دستگاه ایمنی بدن دارد. بنابراین می توانید این دانه های سیاه را به ترشی ها و همچنین سالادهایتان اضافه کنید

تخم آفتابگردان به خصوص حاوی ویتامین E است و این ویتامین با پیری سلول ها مقابله می کند.

تخم شربتی

اگر می خواهید پرخوری نکنید و اشتهایتان کمتر شود از تخم شربتی استفاده کنید.

این دانه های کوچک باعث احساس سیری می شوند چون حاوی فیبر و امگا 3 ها هستند.

زیره سیاه

زیره سیاه طعم مشابهی با تخم رازیانه دارد. این دانه ها طعم فوق العاده ای به غذا می دهند. توصیه می کنیم به سالادهایتان نیز زیره اضافه کنید تا با مشکلات گوارشی احتمالی مقابله شود.

زیره سیاه

 

سیاه دانه

سیاه دانه برای مقابله با سرماخوردگی زمستانی مفید است. چون تأثیر زیادی در تقویت دستگاه ایمنی بدن دارد. بنابراین می توانید این دانه های سیاه را به ترشی ها و همچنین سالادهایتان اضافه کنید.

شاهدانه

شاهدانه حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب مفید و منبع پروتئین های گیاهی است. این دانه های خوش خوراک همچنین حاوی ویتامین است. حتماً شاهدانه را به سالادها و دیگر غذاهایتان اضافه کرده و از خواص آن ها استفاده کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر