کد خبر: 9674
A

برای افرادی که میوه تازه نمی خورند

میوه ها جزو مواد غذایی سالم و حاوی ویتامین ها و فیبرها و مواد معدنی مفید هستند. مصرف این مواد غذایی برای بدن لازم است. اما برخی افراد هستند که تمایلی به خوردن میوه تازه نشان نمی دهند. این افراد باید مواد غذایی دیگر را جایگزین کنند که در ادامه اشاره می شود.

برای افرادی که میوه تازه نمی خورند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، میوه ها سرشار از ویتامین هاو مواد معدنی مفید هستند. برخی از افراد هستند که تمایلی به خوردن میوه تازه نشان نمی دهند.این افراد می تواند مواد غذایی دیگری را جایگزین کنند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

سبزیجات مصرف کنید

 فیبر ها و مواد میوه ها سرشار از فیبرها هستند که عملکرد دستگاه ایمنی را کنترل می کند. میوه ها همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای بدن ضروری هستند. 

خوشبختانه این سه عنصر در سبزیجات نیز وجود دارد. بنابراین اگر میوه تازه نمی خورید حتماً مواد مغذی بدنتان را از طریق مصرف سبزیجات تأمین کنید. به عنوان مثال به جای مرکبات که سرشار از ویتامین C است فلفل دلمه ای و کلم بخورید. به جای سالاد میوه سراغ سالاد گوجه فرنگی و خیار بروید (سالاد شیرازی بدون پیاز). می توانید به این سالاد بروکلی نیز اضافه کنید.

میوه های خشک مصرف کنید

میوه های خشک و آجیل ها را جایگزین میوه های تازه کنید. می توانید آن ها را صبح و یا به عنوان میان وعده میل کنید. 

میوه های خشک حاوی مواد مغذی، فیبرها و عناصر ضروری بدن هستند. البته برخی افراد به دلیل پرکالری بودن آجیل و میوه های خشک از مصرف آن ها نیز پرهیز می کنند اما میوه های خشک برای بدن مفید هستند و کلسترول ندارند.

میوه ها سرشار از فیبرها هستند که عملکرد دستگاه ایمنی را کنترل می کند. میوه ها همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند که برای بدن ضروری هستند. خوشبختانه این سه عنصر در سبزیجات نیز وجود دارد

همه افراد می توانند روزانه 100 گرم از این میوه های خشک مصرف کنند اما اگر شما میوه تازه مصرف نمی کنید این میزان را دو برابر کنید. 

حتماً گردو، فندق، بادام، گردوی برزیلی، زردآلوی خشک، آلوی خشک و غیره را در برنامه غذایی تان داشته باشید.

به شیوه دیگر عمل کنید

حتی اگر میوه تازه دوست ندارید می توانید آن ها را به میزان کم به غذاها یا دسرهایتان اضافه کنید. می توانید آب سبزیجاتی مانند هویج را بگیرید و کمی میوه یا آب میوه های مختلف به آن اضافه کنید. می توانید بعضی میوه ها را به سوپ های سرد اضافه کنید. احتمال دارد در این صورت به مصرف میوه تشویق شوید.

یاد بگیرید میوه بخورید

دوست نداشتن میوه مسئله نادری نیست. برخی افراد بافت و طعم میوه ها را دوست ندارند. با این حال باید یاد بگیرید که میوه ها را دوست بدارید. 

بهتر است با میوه هایی مانند سیب و موز شروع کنید. احتمالاً با مصرف آب میوه، کمپوت یا مربا مشکلی نداشته باشید. می توانید با این شیوه ها میوه را به رژیم غذایی تان اضافه کنید. 

اضافه کردن میوه ها به کیک یا ماست نیز جزو ترفندهای مناسب برای افزایش میزان مصرف میوه است.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر