کد خبر: 9686
A

آسیبی که نوشیدنی‌های گازدار به بدن می زند، در قالب کلمات نمی‌گنجد

یک کارشناس تغذیه گفت: آسیبی که نوشیدنی‌های گازدار به بدن و به ویژه به دندان‌های دائمی می‌زند، در قالب کلمات نمی‌گنجد و در آینده هزینه‌های زیادی را متحمل مردم می‌کند.

آسیبی که نوشیدنی‌های گازدار به بدن می زند، در قالب کلمات نمی‌گنجد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسن فرهادبیگی اظهار کرد: هرچه محیط دهان اسیدی باشد، دندان‌ها را بیش از حد مستعد پوسیده شدن می‌کند و مصرف نوشابه در کودکان باعث تخریب پیش از موعد مینای دندان می‌شود.


وی افزود: مینای دندان جزو سخت‌ترین قسمت‌های بدن بوده، ولی با توجه به وجود اسید فسفریک و گازکربنیک در این نوشیدنی‌ها حتی سخت‌ترین قسمت بدن نیز در برابر پوسیدگی عاجز است.

بیگی با اشاره به انواع قندها در رژیم غذایی مردم، گفت: قندهای ساده در فاسد شدن دندان‌ها نقش پررنگی را ایفا می‌کنند و همچنین کالری زیادنوشابه باعث چاقی مفرط در کودکان می‌شود و آنان را از فعالیت و تحرک باز می‌دارد.

وی بیان کرد: نوشابه با ایجاد اشتهای کاذب، میل به غذا را افزایش داده و همچنین گازهای موجود در نوشابه ایجاد نفخ در معده کرده و انواع ناراحتی‌های گوارشی همچون ریفلاکس معده را سبب می‌شود که همان بازگشت محتویات معده به مری است.

وی اظهار کرد: گاها نیز مصرف نوشابه در کودکان، معده را پر کرده و اشتها را کور می‌کند و کودکان که میلی به خوردن غذا ندارند، از دریافت ریزمغذی‌ها باز می‌مانند و مراحل رشدی را به درستی طی نمی‌کنند.

بیگی خاطرنشان کرد: میزان زیاد اسیدفسفریک در نوشابه، باعث می‌شود که کلسیم به درستی جذب نشود و این نیز به نوبه‌ی خود بانوان را مستعد پوکی استخوان می‌کند و در کل توصیه می‌شود مصرف این مضر محبوب را به حداقل برسانند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر