کد خبر: 97217
A

کانادا مجوز استفاده از واکسن کرونای فایرز- بیون تک را صادر کرد

وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد واکسن کرونای مشترک فایزر و بیون‌-تک، تاییدیه لازم را دریافت کرده و میزان اثربخشی آن نیز ۹۵ درصد است و اثرات جانبی مهمی در پی ندارد.

کانادا مجوز استفاده از واکسن کرونای فایرز- بیون تک را صادر کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد واکسن کرونای مشترک فایزر و بیون‌-تک، تاییدیه لازم را دریافت کرده و میزان اثربخشی آن نیز ۹۵ درصد است و اثرات جانبی مهمی در پی ندارد.

بعد از امارات و بریتانیا، کانادا سومین کشوری است که مجوز استفاده از واکسن کرونای تولیدی شرکت فایرز را برای واردات صادر کرده است. آمریکا نیز روز پنج‌شنبه تصمیم خود در این زمینه را اعلام خواهد کرد.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفته است تا پایان سال جاری میلادی ۲۴۹ هزار دوز واکسن شرکت فایزر برای تزریق به شهروندان کانادایی در دسترس خواهد بود.

این واکسن تاکنون روی ۴۳ هزار نفر توسط خود شرکت فایرز آزمایش شده است.

به غیر از واکسن یاد شده، چین و روسیه نیز اعلام کرده‌اند که موفق به تولید واکسن کرونا شده‌اند. امارات روز چهارشنبه اعلام کرد که واکسن چینی را مورد تحقیق و آزمایش قرار داده و ۸۶ درصد ثمربخش است.

اما وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که این کشور به خاطر «روند آزمایشی نامناسب» واکسن تولید روسیه، از خرید آن صرف‌نظر کرده و اگر نتایج واکسن چینی نیز قانع‌کننده نباشد، از خرید آن نیز صرف‌نظر می‌کند.

حسن روحانی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که دستور خرید واکسن کرونا از «یک کشور دوست» را صادر کرده است، اما اشاره‌ای به نام این کشور نکرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر