کد خبر: 9918
A

تولید رنگ موهای تقلبی و خطرناک؛ همین نزدیکی ها

یک متخصص پوست و مو هشدار داد: رنگ موهای تقلبی علاوه بر این که در کشور تولید می شوند، از کشورهای همسایه نیز به داخل قاچاق شده و مصرف آن ها عوارض بسیار شدید پوستی به همراه دارد.

تولید رنگ موهای تقلبی و خطرناک؛ همین نزدیکی ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، دکتر زهره نیکبخت اظهار داشت: ترکیبات  و مواد تشکیل دهنده رنگ موهای تقلبی مشخص نیست و به همین دلیل به کسانی که از رنگ مو استفاده می کنند، توصیه می کنیم از داروخانه های معتبر خرید کرده و یا اگر خودشان می خواهند موهای شان را رنگ کنند، حتما به شماره مجوز وزارت بهداشت که روی محصول درج شده است، توجه داشته باشند.

نیکبخت تاکید کرد: ورود رنگ موهای تقلبی به کشور، فقط موضوع امروز نیست، بلکه در آینده نیز با آن مواجه خواهیم بود. این مشکل البته منحصر به رنگ مو نمی شود و  در مورد سایر محصولات آرایشی و بهداشتی هم با این مساله مواجه هستیم. گاهی سودجویان به قدری حرفه ای عمل می کنند و نوع تقلبی این محصولات را می سازند که حتی پزشکان نیز که به طور مداوم سلامت  آن ها را کنترل می کنند، به سختی متوجه اصل یا تقلبی بودنش می شوند.

وی اظهار داشت: چند سال پیش یک محلول رویش مو برای بیمارانم تجویز کردم که خیلی خوب بود و همه از تاثیر آن بسیار راضی بودند. اما دو ماه بعد بیماران گفتند که آن محلول، اثرش را از دست داده و موهای شان می ریزد. پیگیر که شدیم، متوجه شدیم عده ای سودجو برای کسب سود بیشتر، نوع تقلبی محلول های رویش مو را تولید کرده و وارد بازار کرده اند. بیماران هم با مصرف محلول های تقلبی، دچار ریزش مو شده بودند.  با رسانه ای شدن موضوع، وزارت بهداشت وارد عمل شد  و سودجویان نیز دستگیر شدند.

نیکبخت با تاکید براین که رنگ موهای تقلبی باعث  بروز آلرژی های بسیار شدید مثل التهاب، ریزش مو، پوسته پوسته شدن، قرمزی، تورم، خارش و گاهی بروز عفونت در ناحیه سر، صورت گردن و گوش می شوند، تصریح کرد: گاهی برخی افراد که از بیماری های زمینه ای مثل «اگزمای سرشتی» رنج می رند، بیش از دیگران نسبت به مواد غیرمجاز موجود در این رنگ موها آلرژی نشان می دهند. به همین علت این دسته از افراد باید با دقت و احتیاط بیشتر و تحت نظر پزشک از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو با اشاره به این که کارگرانی که در کارگاه های تولید رنگ موهای تقلبی فعالیت می کنند نیز از آسیب های تولید این مواد در امان نیستند، به ابتلای آن ها به برخی مشکلات تنفسی اشاره کرد و گفت:متاسفانه برخی کارفرمایان هم برایشان اهمیت ندارد که کارگرشان بیمار شود و به تنها چیزی که فکر می کنند، سود و منفعتی است که به دنبال آن هستند. البته جان آن عده کارگری که به عنوان کولبر، کالاهای قاچاق از جمله همین رنگ موها را به کشور قاچاق می کنند نیز در معرض خطر است.

منبع: سلامت آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر