کد خبر: 99934
A

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:مجلس هنوز مصوبه‌ای درباره حذف اجباری بودن غربالگری زنان باردار نداشته اما در کمیسیون مطرح شده

حسنعلی شهریاری می‌گوید کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده هنوز هیچ مصوبه‌ای درباره حذف اجباری بودن غربالگری زنان نداشته و این مساله در حد پیشنهاد در این کمیسیون طرح شده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:مجلس هنوز مصوبه‌ای درباره حذف اجباری بودن غربالگری زنان باردار نداشته اما در کمیسیون مطرح شده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، تاکید دارد که مجلس هیچ مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است.

او توضیح داد: این بحث‌ها در کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده طرح شده که سه عضو مشترک با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز دارد، اما هنوز این مساله تصویب نشده است.

شهریاری درباره این موضوع گفت: این مساله در حد پیشنهاد است و می‌گوید اجبار به این مساله حذف شود، اما مادرانی که مایل به انجام این کار هستند یا دکتر متخصص برای آنها چنین امری را لازم می‌داند کماکان می‌توانند غربالگری را انجام دهند و این پیشنهاد که هنوز هم تصویب نشده است تنها بحث «اجباری بودن غربالگری» را حذف می‌کند، اما هنوز کمیسیون این مساله را تصویب نکرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس همچنین ادامه داد: حتی اگر این مساله تصویب هم بشود- که هنوز معلوم نیست- در همه کشور کمیته‌ها و تیم‌های پایش در مراکز مختلف برای مادران باردار وجود دارد و کماکان اگر مادر بارداری نیاز به غربالگری داشته باشد، دستور انجام این کار آن برای او صادر می‌شود.

نمایندگان مجلس یازدهم پیش از این در جلسه علنی دوازدهم آبان‌ماه با رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی (بررسی و تصویب در کمیسیون تخصصی به نیابت از صحن علنی) موافقت کرده بودند.

منبع: اعتماد انلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر