کد خبر: 10007
A

آمریکا اظهارات اردوغان را مضحک خواند

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد اتهامات «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه در خصوص حمایت واشنگتن از گروههای تروریستی مانند داعش در سوریه، این اتهامات را مضحک خواند.

آمریکا اظهارات اردوغان را مضحک خواند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت خارجه گفت که اتهامات اردوغان فاقد هرگونه پایه و اساس است.

در سخنانی در روز سه شنبه، اردوغان گفته بود که «نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش پیش تر گفته بودند که با گروه تروریستی داعش تا نابودی کامل آنها مبارزه خواهند کرد، اما اکنون از گروه‌های تروریستی از جمله داعش، ی.پ.گ و پ.ی.د پشتیبانی می کنند. »
به گزارش رسانه های خبری ترکیه، وی روز سه شنبه در نشست مشترک رسانه ای با «آلفا کنده» همتای گینه ای خود افزود: نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش ما را هم به حمایت از داعش متهم کرده بودند اما اکنون که لحظه عمل فرا رسیده، تمام کشورهای عضو ائتلاف ناپدید شده اند.

وی مدعی شد: برعکس آن چیزی که نیروهای ائتلاف می گفتند، اسناد و مدارکی شامل تصاویر و ویدئو‌های مستند از حمایت این کشورها از گروه های تروریستی از جمله داعش در اختیار داریم.

اردوغان افزود: کسانی که تا 60-50 سال پیش برای الماس، طلا و نفت، ابایی از ریختن خون مردم آفریقا نداشتند، امروز به خود جرأت می دهند که به ما درس انسانیت بدهند و بدون آن که به تاریخ خونین خود نگاهی بیندازند و این میراث شرم آور را در نظر بگیرند، در پی آن هستند که کشور ما را از لحاظ حقوق بشر و دموکراسی نقد کنند.

وی اضافه کرد: نیروهای اتئلاف ضد داعش به وعده هایی که داده بودند، عمل نمی کنند و تعهداتی که داده بودند با وضعی که الان در پیش گرفته اند، متفاوت است.

رئیس جمهوری ترکیه بیان کرد: «با وجود تلفات نیروهای نظامی، هدف خود را باز دنبال خواهیم کرد و از این راه بر نخواهیم گشت و هدف خود مبنی بر ایجاد منطقه امن و پاکسازی شده از وجود عناصر تروریستی را تحقق خواهیم بخشید.»
وی همچنین در در ارتباط با عملیات سپر فرات اظهار کرد: «در زمان حاضر گروه تروریستی داعش را در الباب از چهار طرف تحت محاصره درآورده ایم و این عملیات با موفقیت دنبال می شود.»

اردوغان ادامه داد: «پوتین رئیس جمهوری روسیه در پی شکست نشست های ژنو، پیشنهاد برگزاری نشست 'آستانه' پایتخت قزاقستان را به ما داد و ما با آن موافقت داشتیم و بر این مبنا از شرکت کشورهای همسایه سوریه نیز استقبال می‌کنیم؛ اما مخالف دعوت نمایندگان گروه های تروریستی از جمله پ.ی.د/ی.پ.گ هستیم.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر