کد خبر: 100105
A

فعال سیاسی اصلاح طلب: مردم نقش خود را در تشکیل مجلس و دولت بی‌تاثیر می‌دانند

مصطفی ‌درایتی گفت: اصولاً مردم به تاثیر و نقش خود در انتخابات شک دارند و به همین دلیل جدل‌های دستگاه‌ها و مقام‌های مسئول برایشان اهمیتی ندارد؛ یعنی مردم پیش خود می‌گویند کارها و قرارها جای دیگر برنامه‌ریزی می‌شود و به همین دلیل نقش خودشان را در تشکیل مجلس و دولت بی‌تاثیر می‌دانند.

فعال سیاسی اصلاح طلب: مردم نقش خود را در تشکیل مجلس و دولت بی‌تاثیر می‌دانند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی پنج ماه دیگر برگزار می‌شود که به ‌طور انکارنشدنی‌ای بیشتر مردم انگیزه‌ای برای رفتن به پای صندوق‌های رأی ندارند؛ در واقع کشور شرایط سختی دارد و می‌توان گفت میزان مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بیش از پیش مهم و تاثیرگذار شده است.

 

مصطفی ‌درایتی، عضو حزب اتحاد ملت، با اشاره به تاثیر اختلافات دستگاه‌های مختلف بر انگیزه مردم برای رأی دادن اظهار داشت: اصولاً مردم به تاثیر و نقش خود در انتخابات شک دارند و به همین دلیل جدل‌های دستگاه‌ها و مقام‌های مسئول برایشان اهمیتی ندارد؛ یعنی مردم پیش خود می‌گویند کارها  و قرارها جای دیگر برنامه‌ریزی می‌شود و به همین دلیل نقش خودشان را در تشکیل مجلس و دولت بی‌تاثیر می‌دانند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: پررنگ شدن یأس و ناامیدی در جامعه به‌‌ مثابه آفتی خطرناک است. متاسفانه جامعه این روزها خودش را غیرخودی می‌داند و به همین دلیل بعید است مردم انگیزه‌ای برای رأی دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری داشته باشند. به هر حال مردم در انتخابات مجلس یازدهم عملاً به این نتیجه رسیدند که «انتخاب اصلی» جای دیگری رقم می‌خورد و آنها اگر هم تمایلی برای رأی دادن داشته باشند، مجبور خواهند بود گزینه‌ای را برگزینند که توسط نهاد دیگری با نادیده گرفتن دیدگاه عمومی انتخاب شده است.

 

‌او ادامه داد: این شرایط بد و پیش‌بینی انتخاباتی سرد در خرداد ۱۴۰۰ در حالی است که کشور به دلیل پدیده‌هایی چون تحریم، کرونا و گرفتاری‌های معیشتی وضعیت کاملاً پیچیده‌ای دارد. همه انتخابات‌هایی که در ایران برگزار می‌شود مهم است، اما به دلیل اینکه ما چاره‌ای جز گذر از بحران‌های ریز و درشت موجود نداریم به جرات می‌توان گفت که سیزدهمین انتخابات دوره ریاست‌جمهوری بسیار مهم‌تر از هر انتخاباتی است که در دهه ۹۰ برگزار شد.

 

مصطفی ‌درایتی در پایان گفت: توصیه‌ مهم این است که در این پنج ماه باقی‌مانده تا روز برگزاری انتخابات کل حاکمیت تلاش‌های لازم را در جهت بالا بردن انگیزه عمومی برای رأی دادن انجام دهد تا بلکه از این طریق نظام در این مقطع حساس کنونی مشارکت بالایی را که می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی داشته باشد، به ثبت برساند. چرا که مردم در انتخابات نمایشی رأی نمی‌دهند.

 

منبع: اعتمادآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر