کد خبر: 100170
A

خورشیدی آزاد: مردم گفته اند یا رای نمی دهیم یا به احمدی نژاد رای می دهیم/ خاتمی به اصرار رهبری از وزارت ارشاد برکنار شد

فعال سیاسی نزدیک به جریان بهار گفت: به عنوان کسی که حداقل سی سال سابقه کار اجرایی در انتخابات مجلس و ریاست‌ جمهوری را دارد، فضای کنونی سیاسی کشور را منجمد می بینم در این فضا هر فردی اعلام کاندیداتوری کند شرایط و جو را خیلی تکان نمی دهد باید برای بعد از عید منتظر بمانیم.

خورشیدی آزاد: مردم گفته اند یا رای نمی دهیم یا به احمدی نژاد رای می دهیم/ خاتمی به اصرار رهبری از وزارت ارشاد برکنار شد

به گزارش دیده بان ایران؛ «احمد خورشیدی آزاد»، یک فعال سیاسی در رابطه با “حضور احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰″ گفت: احمدی نژاد تا این لحظه برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام موضع نکرده است. او یک ظرفیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجرایی کشور محسوب می شود. پیش بینی این است که برای انتخابات ریاست جمهوری بدون برنامه نباشد، او دغدغه های خودش را دارد و  اکنون به دنبال حل مشکلات منطقه است و هنوز تمایلی نسبت به انتخابات نشان نداده است.

او ادامه داد: به عنوان کسی که حداقل سی سال سابقه کار اجرایی در انتخابات مجلس و ریاست‌ جمهوری را دارد، فضای کنونی سیاسی کشور را منجمد می بینم در این فضا هر فردی اعلام کاندیداتوری کند شرایط و جو را خیلی تکان نمی دهد باید برای بعد از عید منتظر بمانیم.

خورشیدی آزاد مطرح کرد: در شرایط حاضر  درخواست های مردمی اقشار گوناگون از احمدی نژاد در حال شکل گیری است. مردم به احمدی نژاد نامه می زنند تا در انتخابات شرکت کند. انتظار می رود احمدی نژاد در انتخابات حضور پیدا کند، او هشت سال برای کشور زحمت کشید از نماز صبح تا ۱۲شب کار می کرد. به احمدی نژاد کم لطفی می شود و این فشار ها و نادیده گرفتن ها آدم را کم انگیزه می کند.

او در رابطه با اینکه آیا احمدی نژاد تایید صلاحیت می شود، گفت: چرا باید تایید صلاحیت نشود؟! احمدی نژاد یک فرصت است، اگر جای احمدی نژاد بودم در انتخابات شرکت می کردم و رئیس جمهور می شدم. دلیلی برای رد صلاحیت احمدی نژاد وجود ندارد، زمینه ای هم برای رد صلاحیت او وجود ندارد؛ رد صلاحیت احمدی نژاد یعنی رد صلاحیت ۶۰_۷۰درصد مردم، جمهوری اسلامی دنبال مشارکت حداکثری است.

او با اشاره به جلسه برخی اصولگرایان با رهبری اظهار کرد: تعدادی از اصولگرایان در جلسه ای که با رهبری داشتند مطرح کردند اگر مشارکت حداکثری باشد یک جناح رأی نمی آورد که منظور خودشان بود، آقا هم در آن جلسه فرمودند رای نیاورد. سیاست رهبری مشارکت حداکثری است.

او در رابطه با نگاه رهبری به حضور احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: اگر کسی در اندازه احمدی نژاد بخواهد در انتخابات شرکت کند حتما از رهبری کسب اجازه خواهد کرد. خاتمی در سال ۷۶وقتی که تصمیم گرفت کاندیدا شود نزد رهبری رفت و موافقت  ایشان را گرفت در حالی که ۱۶ماه قبل که وزیر ارشاد بود با اصرار آقا برداشته شد ولی بعدها، رهبری با حضور او در قامت ریاست جمهوری موافقت کردند، زیرا تنها کسی که می توانست مشارکت را بوجود آورد خاتمی بود. براساس سیاست های که رهبری دارند علی القاعده با حضور احمدی نژاد برای ریاست جمهوری  مخالفت نمی شود.

خورشیدی آزاد گفت:  در این دوره از انتخابات مجلس مشارکت بیست درصدی را شاهد بودیم در حالی که در ادوار قبلی، نرخ مشارکت ۶۰ درصد بود. احمدی نژاد باعث می شود مردم در انتخابات شرکت کنند و رای بدهند. سیاست نظام را بر مشارکت حداکثری می دانم. باید شرایط به گونه ای باشد تا اصلاح طلبان نیز زمینه را داشته باشند که کاندیدا اصلی خود را به میدان آورند.

او در پایان افزود: همه نظر سنجی های علنی و غیر علنی را می دانم و همه را بررسی می کنم. برای انتخابات ۱۴۰۰ دو گزینه از دید مردم رای زیادی آورده است اول اینکه مردم گفته اند رأی نمی دهیم، دوم انتخاب احمدی نژاد. از هر کی بپرسید می گوید که می خواهد به احمدی نژاد رای بدهد حتی کسانی که در گذشته به او ایراد گرفتند اکنون به او رای می دهند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر