کد خبر: 100214
A

جلال میرزایی: در مجلس یازدهم مسائل سیاسی ارجحیت دارد نه معیشتی/ با این کارها مجلس در راس امور قرار نمی‌گیرد

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب تحقیق و تفحص های مختلف در مجلس یازدهم گفت: نمایندگان در پارلمان یازدهم تحقیق و تفحص های بسیاری را شروع کرده‌اند که نشان می‌دهد بدون دقت و مطالعه فقط می‌خواهند همه چیز را زیر سوال ببرند.

جلال میرزایی: در مجلس یازدهم مسائل سیاسی ارجحیت دارد نه معیشتی/  با این کارها مجلس در راس امور قرار نمی‌گیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ جلال میرزایی در ارزیابی خود از تصویب تحقیق و تفحص‌ موضوعات متعدد از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، گفت: یکی از مشکلات اصلی که در سیاست ورزی کشور ما وجود دارد این است که هر گروهی که به قدرت می رسد به دلیل نداشتن برنامه مسنجم به دنبال این است که موضوعات را از صفر شروع کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعضای مجلس یازدهم پیش خودشان فکر می‌کنند هیچ‌کاری انجام نشده است و اقدامات گذشته را هم قبول ندارند و می‌خواهند بدون مطالعه و دقت، همه چیز را زیر سوال برده و از صفر شروع کنند.

وی با بیان این‌که جریانی که اکثریت مجلس یازدهم را در دست گرفته است بسیار تند می‌رود، ادامه داد: این‌که نمایندگان دائما بخواهند تحقیق و تفحص از موضوعات مختلف را در دستور کار بگذارند، به نظرم تقویت جایگاه مجلس نیست بلکه این نوع برخورد و  رویکردها مجلس را از جایگاه واقعی اش دور می کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس دهم بیان کرد: نمایندگان مجلس یازدهم در شعارها‌یشان می‌گفتند می‌خواهیم مجلس را در جایگاه واقعی‌اش قرار دهیم اما نمی‌دانند با این کارها مجلس در راس امور قرار نمی‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: هر ابزاری که در اختیار انسان قرار می‌گیرد و از آن درست استفاده نشود، نه تنها به او ارزشی نمی‌دهد بلکه منجر به بی‌خاصیت شدن آن ابزارها شده و اقتدارش را تضعیف می‌کند.

میرزایی گفت:  انتظار این است که مجلس یازدهم به جامعه نشان دهد دنبال ثبات و آرامش است.

این نماینده ادوار مجلس بیان کرد: اگر واقعاً یک ضعف و نارسایی در بعضی حوزه ها وجود دارد و نمایندگان می‌خواهند آن را برطرف کنند نباید دنبال این باشد که از صفر شروع کند  بلکه باید کارهای مثبتی که در آن زمینه صورت گرفته است را ببیند و در کنار آن، ضعف‌ها را هم شناسایی کند و به سمت ترمیم کردن و بهبود امور بروند نه اینکه دوباره بخواهد به عقب بازگردند.

میرزایی درباره این‌که مجلس یازدهم قصد دارد تحقیق و تفحصی از شهرداری تهران آغاز کند در صورتی که مجلس دهم به تحقیق و تفحص از شهرداری قالیباف به دلیل آن‌که شاید رنگ و بوی سیاسی داشته باشد رای نداد، اظهار داشت:آن چیزی که من در مجلس یازدهم مشاهده می‌کنم این است که شعار می‌دهند مسائل سیاسی را دنبال نمی‌کنند و به فکر معیشت مردم هستند اما برعکس آن عمل می کنند.

وی با بیان اینکه زمانی که رییس مجلس درباره حل مشکلات مردم صحبت می‌کند، مرتب در صحبت هایش مطرح می‌کند که دولت ضعیف و ناکارآمد است، تاکید کرد: قطعا این اقدامات با یک رویکرد کاملا سیاسی انجام می‌شود. شهرداری تهران با توجه به اینکه وارث بدهی‌های دوره قبل است و اکنون نیز منابع درآمدی آن با کاهش چشمگیر مواجه شده و حتی دولت هم نتوانست با توجه به کمبود منابع به آن کمک کند، نمایندگان مجلس یازدهم می گویند اهل سیاسی بازی نیستیم اما با به جریان انداختن تحقیق و تفحص از شهرداری دقیقا بر خلاف گفته هایشان عمل می‌کنند.

این نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس دهم در بحث تحقیق و تفحص بسیار با آرامش و تدبیر عمل کرد، ما شرایط کشور را در نظر گرفتیم اما به نظر می‌رسد در مجلس یازدهم مسائل سیاسی ارجحیت دارد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر