کد خبر: 100228
A

نماینده مجلس مدعی شد: ملت‌های غربی مخالف رفتارهای دولتمردان خود هستند/ اروپایی‌ها توانایی رعایت حقوق بشر را ندارند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه غربی‌ها درباره تجهیزات دفاعی ما سخن می‌گویند، بیشتر از آنکه نشانه دلسوزی آنان برای صلح باشد، نشان‌دهنده بغض و کینه‌ای آنها از توان داخلی ما است.

نماینده مجلس مدعی شد: ملت‌های غربی مخالف رفتارهای دولتمردان خود هستند/ اروپایی‌ها توانایی رعایت حقوق بشر را ندارند

به گزارش دیده بان ایران؛ عباس مقتدایی با اشاره به آزمایش نخستین موشک کروز فرانسه با قابلیت حمل کلاهک اتمی، گفت: رقابت‌های درونی غرب بار دیگر خود را نشان داده است و اینکه امروز فرانسه و برخی از کشورهای اروپایی به سمت سلاح‌های پیشرفته و کلاهک‌های هسته‌ای و زمینه سازی برای حمل و یا انتقال سلاح‌های هسته‌ای پیشرفته هستند، نشان می‌دهد که غربی‌ها اخلاق را کنار گذاشته و به دنبال جنگ افروزی هستند.

وی بیان کرد: ما توصیه می‌کنیم که ملت‌های غربی مراقب دولت‌های خودشان باشند چرا که امروز مطالبات ملت‌های اروپایی با رفتارهای دولتمردان آن کاملاً متفاوت است و بر این اساس لازم است که مردم این کشورها، مانع اقدامات جنگ‌طلبانه دولت‌های خود باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می‌رسد ملت‌های غربی مخالف رفتارهای دولتمردان خود هستند، تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران مورد توجه ملت‌های دنیا قرار گرفته است و غربی‌ها با این اقدامات خود به خوبی نشان داده‌اند که ادعاهای بی اساس آنان مبنی بر اینکه ایران به دنبال جنگ طلبی است، کاملاً دروغ است.

مقتدایی گفت: چنگ و دندان نشان دادن کشورهای اروپایی و به ویژه انگلیس و فرانسه نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای عمومی ملت‌های اروپایی باشد و اروپایی‌ها باید از جنگ و جنگ افروزی و کمک به جنگ طلبی در سطح دنیا دوری کنند و به این نکته توجه کنند که اروپا بسیار آسیب پذیر است و نباید در این خانه شیشه‌ای که قرار دارند، به سنگ اندازی در سایر مناطق دنیا کمک کنند.

وی با بیان اینکه اروپا در نقض حقوق بشر به کل جهان بدهکار است، گفت: اروپایی‌ها نشان داده‌اند که توانایی رعایت حقوق بشر را ندارند و صرفاً ویترینی از حقوق بشر را از خود ارائه کرده‌اند اما برخی از کشورهای غربی و به خصوص آمریکا طی سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر حقوق بشر را زیر پا گذاشته‌اند و امروز بیشترین میزان نقض حقوق بشر توسط دولت‌های غربی اعمال می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: کشورهای غربی دائماً دیگر کشورها را توصیه به رعایت حقوق بشر و اقدامات بشردوستانه می‌کنند در حالی که بیشترین میزان نقض حقوق بشر، کشتارهای دسته‌جمعی و جنایت علیه بشریت توسط عواملی انجام می‌شود که مستقیم یا غیر مستقیم مورد حمایت اروپایی‌ها قرار گرفته‌اند.

مقتدایی تصریح کرد: واقعیت آن است که غربی‌ها مخصوصاً طی جنگ‌هایی که در منطقه ما رخ داده، کارنامه قابل قبولی نداشته‌اند و مردم کشورهایی چون عراق، یمن، افغانستان و لبنان با تجهیزات غربی‌ها مورد هدف قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند و در دوران جنگ تحمیلی هم بسیاری از تجهیزاتی که توسط صدام علیه کشور ما استفاده می‌شد، توسط دولت‌های غربی به عراق داده شده بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه جمهوری اسلامی ایران در اختیار دارد، صنعت دفاعی است و اگر ما صنایع دفاعی قوی نداشته باشیم، اروپایی‌ها ما را فدای جاه‌طلبی‌های خود می‌کنند. اینکه غربی‌ها درباره تجهیزات دفاعی ایران سخن می‌گویند، بیشتر از آنکه نشانه دلسوزی آنان برای صلح و امنیت جهانی باشد، نشان‌دهنده بغض و کینه‌ای است که از توان داخلی یک ملت رو به رشد دارند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر