کد خبر: 100247
A

رسولی نژاد: قالیباف سری به شهرستانهای استان تهران بزند و فکر نکند همه تهران، زعفرانیه است

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با انتقاد از سخنان رئیس مجلس مبنی بر تمرکز امکانات در استان تهران گفت: پنج و نیم میلیون جمعیت در شهرستان های استان تهران زندگی می کنند این در حالی است که بودجه استانهای دور دست که جمعیت کمتری دارد ده برابر بودجه شهرستانهای اطراف تهران است. قالیباف سری به شهرستانهای استان تهران بزند و فکر نکند همه تهران، شهر تهران و همه شهر تهران زعفرانیه است.

رسولی نژاد: قالیباف سری به شهرستانهای استان تهران بزند و فکر نکند همه تهران، زعفرانیه است

به گزارش دیده بان ایران؛ سید احمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا گفت: صدای شکستن استخوانهای استکبار به گوش می رسد و جو بایدن باید در سایه چکمه های نظامیان و خفگان سیاسی سوگند یاد کند که مدافع لیبرال دموکراسی و آزادی است. روشنفکران شیفته غرب این نمایش مضحک را ببینند شاید به حقانیت پیام انقلاب اسلامی ا یران ایمان آورند. گرچه می دانیم هرگز ایمان نمی آورند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مورد بودجه 1400 گفت: درآمدها باید واقعی باشد حقوق دریافتی مدیران دستگاههای اجرایی و بانک ها باید در بانک مرکزی و خزانه داری کل کشور به ثبت برسد تا دیگر شاهد حقوق های نجومی نباشیم. همچنین در اسرع وقت باید بخشنامه اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر این که حقوق مدیران 21 برابر حداقل حقوق است، لغو شود.

وی افزود: چه فاصله بزرگی ایجاد می شود اگر حقوق مدیری 21 برابر حداقل حقوق باشد. آیا چنین مدیری می تواند کسانی که با حداقل حقوق زندگی می کنند را درک کند؟

رسولی نژاد در خصوص آلودگی هوا گفت: چرا برنامه ای مشخص برای حل مشکل آلودگی هوای تهران وجود ندارد؟ انسجام و همکاری بین دستگاه های متولی دیده نمی شود. مسئولیت مجلس به عنوان نهاد ناظر و قانون گذار در این مساله جدی است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در انتقاد به اظهار نظر رئیس مجلس مبنی بر قیاس بین زعفرانیه و قیزانیه اهواز گفت: همه تهران، شهر تهران نیست و همه شهر تهران زعفرانیه  نیست. در همین استان تهران روستاهایی  داریم که فقط و فقط برق دارند. به نظرم نگاه رئیس مجلس که نماینده تهران هم هست، باید تغییر کند. آقای قالیباف نباید فقط دوردست را ببیند باید جلوی پایش را نیز نگاه کنند.

رسولی نژاد با بیان این که بودجه بعضی از استان ها ده برابر شهرستانهای محروم تهران است، گفت: در شهرستانهای استان تهران پنج ونیم میلیون جمعیت زندگی می کنند که این میزان جمعیت چندین برابر جمعیت استانهای دیگر است. در همین اطراف شهر تهران، شهرک هایی داریم که آب و برق ندارند ولی توجه رئیس مجلس را جلب نمی کنند. همه استان تهران شهر تهران نیست و همه شهر تهران زعفرانیه نیست. ما در شهرستانهای شهر تهران مشکل آب، برق، گاز، راه و مشکل امنیتی داریم. قالیباف سری به شهرستانهای اطراف تهران بزند چرا اینقدر تکرار می کند که همه امکانات در استان تهران است؟

محمدباقر قالیباف چندی پیش در یک نطق پیش از دستور گفته بود، ما مسئولان باید از پوسته اطرافیان خود خارج شویم فقط زعفرانیه را نبینیم به قیزانیه هم نگاه کنیم و ببینیم سیاست های تبعیض آمیز ما چگونه عده ای از مردم را از حقشان محروم کرده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر