کد خبر: 100341
A

صباغیان: ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تاثیری در کاهش کالاهای اساسی نداشت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت یارانه پنهان در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو و کالاهای اساسی زمینه‌ساز رانت و فساد شده است.

صباغیان: ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تاثیری در کاهش کالاهای اساسی نداشت

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا صباغیان، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: پرداخت یارانه پنهان در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو و کالاهای اساسی زمینه‌ساز رانت و فساد شده است.

وی اضافه کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی هیچ تاثیری در کاهش قیمت دارو و کالاهای اساسی نداشته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تورم کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ تومانی در دارو و کالاهای اساسی بعضا بیشتر از کالاهای و داروهای غیر مشمول بوده است.

وی ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی باید حذف شود و منابع مالی حاصل از آن در قالب یارانه به صورت مستقیم به مردم پرداخت شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت حذف ارز دارو خاطرنشان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو هم باید حذف شود.

صباغیان تاکید کرد:منابع مالی حاصل از حذف ارز دارو را باید به بیمه های خدمات درمانی داد و بیمه های خدمات درمانی با منابع مالی تخصیص یافته به آن ها می توانند پوشش بیمه ای دارو را افزایش و از مصرف کننده های نهایی حمایت کنند.

وی در پایان تصریح کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو و کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ اتفاق خوبی است که مجلس به دنبال آن است و امیدواریم دولت در این زمینه همراهی کامل داشته باشد.

منبع: SNN

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر