کد خبر: 100342
A

خبرگزاری اصولگرا: جو بایدن حامی جنگ است

SNN نوشت: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به خوبی نگرانی سه هم پیمان خود یعنی رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات‌عربی‌متحده را از بازگشت کاخ‌سفید به برجام درک می‌کند.

خبرگزاری اصولگرا: جو بایدن حامی جنگ است

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری اصولگرای دانشجو در خصوص سوگند ریاست جمهوری روزگذشته «جو بایدن» و رویکرد او در قبال ایران نوشت: 

رابرت مالی، مشاور ارشد باراک اوباما و عضو تیم مذاکره کننده‌ای آمریکا در پرونده هسته‌ای ایران با بیان اینکه پیش‌بینی سیاست خارجی جو بایدن آسان نیست، گفت: آنچه می‌توانم بگویم این است که او دستی بر ماشه ندارد و بلافاصله از گزینه نظامی طرفداری نخواهد کرد. بایدن فردی کاملاً واقع بین و عملگرا است و از همان جایی شروع می‌کند که ترامپ به پایان رسانده است؛ از این نظر، سیاست او بیشتر شبیه سیاست دوره دوم اوباما خواهد بود.

مشاور ارشد اوباما تأکید کرد: بایدن اعلام کرده که به توافق هسته‌ای ایران (برجام) دوباره ملحق خواهد شد. همان طور که تونی بلینکن و همچنین دیگر دموکرات‌ها قبلاً گفته‌اند، جو بایدن قصد دارد به توافق هسته‌ای  بپیوندد به شرط اینکه ایران به این توافق پایبند باشد. البته تهران نیز اعلام کرده اگر امریکا به برجام متعهد باشد، آن هم پایبند خواهد بود؛ در واقع هر دو طرف ذینفع هستند؛ جمهوری اسلامی به دنبال آرامش و ثبات در بازار اقتصاد خود است و دولت بایدن نمی‌خواهد با ایران بحران دیگری ایجاد شود. به نظر می‌رسد هر دو طرف در این مسیر همسو هستند.

با تمام این تفاسیر اواخر خرداد سال جاری بود که «آنتونی بلینکن»، مشاور ارشد جو بایدن در جمع یهودیان آمریکا گفته بود که حتی اگر جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا برسد هیچ تغییری در نوع نگرش آمریکا نسبت به ایران رخ نخواهد داد و تمامی تحریم‌های دولت ترامپ علیه کشورمان ادامه می‌یابد.

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به خوبی نگرانی سه هم پیمان خود یعنی رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات‌عربی‌متحده را از بازگشت کاخ‌سفید به برجام درک می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر