کد خبر: 100343
A

حجت السلام سلیمی: بالاترین افزایش در بودجه 1400 از آن بودجه نهاد ریاست جمهوری است

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: باید از آقای رئیس جمهور پرسید آیا مجلس ارزش پول ملی را پایین آورده یا دولتی که برای کسب درآمد قیمت دلار را تا ۳۲ هزار تومان نیز بالا برد؟

حجت السلام سلیمی: بالاترین افزایش در بودجه 1400 از آن بودجه نهاد ریاست جمهوری است

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی در واکنش به اظهارات امروز رئیس‌جمهور در رابطه با مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه 1400، گفت: متاسفانه اطلاعاتی که به رئیس‌جمهور داده می‌شود غلط است چراکه در لایحه بودجه، قیمت دلار 17 هزار تومان پیش بینی شده است و آن را با دلار 4200 تومانی -که باعث رانت شده- جمع کرده‌‎ و میانگین آن را حدودا 11 هزار تومان اعلام کرده‌اند بنابراین قیمت ارز را خود دولت در لایحه اینگونه محاسبه کرده است و من نگرانم با توجه به اظهارات رئیس جمهور ایشان لایحه را نخوانده باشد لذا مجلس به چند نرخی بودن ارز ایراد وارد کرده است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پرسید آیا مجلس ارزش پول ملی را پایین آورده یا دولتی که برای کسب درآمد قیمت دلار را تا 32 هزار تومان نیز بالا برد؟، همچنین مجلس وابستگی به نفت را افزایش نداده بلکه درآمد حاصل از فروش نفت را با توجه به محاسبه غلط دولت اصلاح کرده است.

وی افزود: طبق محاسبات، دولت به اشتباه درآمد حاصل از فروش نفت را کم حساب کرده لذا 199 هزار میلیارد تومانی مورد اشاره آقای روحانی عدد واقعی حاصل از فروش نفت نیست درواقع نمایندگان جلوی اشتباه دولت را گرفته است.

آقای رئیس جمهور! لازم به استفاده از ادبیات عجیب -همچون اینکه مجلس چشم‌بندی کرده است- نیست

سلیمی خطاب به رئیس جمهور گفت: لازم به استفاده از این ادبیات عجیب -همچون اینکه مجلس چشم‌بندی کرده است- نیست، من به آقای روحانی توصیه می‌کنم زمانی که ناراحت هستند از این نوع ادبیات استفاده نکنند البته ما می‌دانیم علت استفاده از این ادبیات چیست و ماجرای بورس موضوع را روشن می‌کند، آقای روحانی شخصا مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد اما اکنون به جای اینکه پاسخگوی وضعیت آشفته کنونی بورس باشد این مسائل را مطرح می‌کند تا ذهن مردم منحرف شود.

جهش قیمت مسکن و  دلار در دوران آقای روحانی در تاریخ بی‌همتا است

وی با بیان اینکه ای کاش آقای رئیس جمهور توضیح دهد چرا بورس به این وضعیت آشفته دچار شد، مطرح کرد: جهش قیمت مسکن و  جهش قیمت دلار در دوران آقای روحانی در تاریخ بی‌همتا است.

رئیس‌جمهور به جای حاشیه‌پراکنی و اتهام‌زنی به مجلس، توضیح دهد؛ طی 8 سال گذشته چه گلی بر سر مردم زده است

این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای روحانی قول ایجاد اشتغال را داده بود، تصریح کرد: ای کاش آقای رئیس‌جمهور به جای حاشیه‌پراکنی و اتهام‌زنی به مجلس، توضیح دهد؛ طی 8 سال گذشته چه گلی بر سر مردم زده است و کمی درباره فرصت‌های شغلی ایجاد کرده توضیح می‌داد.

لازم به اینگونه پرخاشگری‌ها نیست!

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در صحن با حضور مسئولان دولتی بررسی خواهد شد، گفت: اگر دولت استدال منطقی داشته باشد، مجلس آمده شنیدن این استدلال‌ها خواهد بود لذا لازم به اینگونه پرخاشگری‌ها نیست!

آیا آقای روحانی فقط از قیمت تخم مرغ اطلاع دارد؟

وی با بیان اینکه از سال 97 تاکنون میلیاردها دلار ارز 4200 تومانی به عده‌ای محدود پرداخت شده است، گفت: ارز 4200 تومانی توزیع شد که دارو و کالاهای اساسی همچون برنج، مرغ و تخم‌مرغ ارزان به دست مردم برسد نه اینکه قیمت هر عدد تخم مرغ 1700 تومان شود آیا آقای روحانی فقط از قیمت تخم مرغ اطلاع دارد؟

در حالی  رئیس جمهور همچنان از ارز 4200 تومانی دفاع می‌کند که قیمت کالاهای اساسی و دارو گران تر شد

به گفته سلیمی در حالی آقای روحانی همچنان از ارز 4200 تومانی دفاع می‌کند که نه تنها قیمت کالاهای اساسی و دارو ارزان به دست مردم نرسید بلکه قیمت‌ها چندین برابر شد. هرچند آقای روحانی باید پاسخ دهند سرانجام 51 میلیارد دلار ارز دولتی چه شده است اما به جای پاسخ دادن فریاد می‌کشند.

وی معتقد است اکنون که مجلس حساب و کتاب‌ها را دقیق کرده است دولت و آقای رئیس جمهور وحشت‌زده شده‌اند اما بهتر است به جای وحشت از این شفافیت مجلس استقبال کنند.

بودجه کمیته امداد و بهزیستی در لایحه بودجه تغییر نکرده است/ بالاترین افزایش از آن بودجه نهاد ریاست جمهوری

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بودجه نهاد ریاست جمهوری بالاترین افزایش را داشته است، مطرح کرد: باید از آقای رئیس جمهور پرسید چرا بودجه خودتان را افزایش ده‌ها برابری می‌دهید اما بودجه نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی را تغییر ندادید، آیا آقای رئیس‌جمهور می‌داند دولت در لایحه باوجود افزایش کمرشکن تورم، بودجه نهادهایی همچون کمیته امداد و بهزیستی را تغییر نداده بود؟

مجلس به حاشیه‌ ها و حاشیه‌سازی‌ها توجه نمی‌کنند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه به‌یقین حساب و کتاب مجلس دقیق‌تر است و مجلس اشتباهات فاحش دولت را در کمیسیون تلفیق اصلاح کرده است، گفت: مجلس به حاشیه‌‌ها و حاشیه‌سازی‌ها توجه نمی‌کنند و به صورت علمی و کارشناسی به نفع معیشت مردم لایحه بودجه بررسی و کرده و اصلاحات لازم را انجام می‌دهد./

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر