کد خبر: 100408
A

فردا شورای ۱۵ نفره اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی می شود

علی صوفی اشاره به آخرین اقدامات اصلاح‌طلبان برای تشکیل نهادی اجماع‌ساز و تعیین اعضای حقیقی این نهاد گفت: به احتمال زیاد در جلسه فردای شورای هماهنگی ۱۵ عضو حقیقی نهاد اجماع‌ساز که از سوی کمیته ۵ نفر انتخاب شده‌اند، معرفی می‌شوند.

فردا شورای ۱۵ نفره اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ معرفی می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات گفت: به احتمال زیاد در جلسه فردای شورای هماهنگی ۱۵ عضو حقیقی نهاد اجماع‌ساز که از سوی کمیته ۵ نفر انتخاب شده اند، معرفی می شوند.

علی صوفی دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات با اشاره به آخرین اقدامات اصلاح‌طلبان برای تشکیل نهادی اجماع‌ساز و تعیین اعضای حقیقی این نهاد گفت: در ارتباط با انتخاب اعضای حقیقی هنوز خبر خاصی از سوی کمیته انتخاب اعلام نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که اعضای کمیته ۵ نفره چه اشخاصی هستند؟ تصریح کرد: قرار شد خیلی روی این موضوع اطلاع‌رسانی نشود، چون اساس اینکه چه کسانی عضو این کمیته هستند مسئله مهمی نیست و مهم این است که این کمیته بتواند ۱۵ عضو حقیقی را مشخص کند و آن زمان اسامی ۱۵ عضو حقیقی منتخب اعلام خواهد شد.

 

صوفی ادامه داد: به احتمال زیاد در جلسه فردای شورای هماهنگی ۱۵ عضو حقیقی نهاد اجماع‌ساز که از سوی کمیته ۵ نفر انتخاب شده‌اند، معرفی می شوند.

 

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات درباره نقش خاتمی در تشکیلات انتخاباتی جدید اصلاح‌طلبان گفت: آقای خاتمی تا جایی که این نهاد به ثبت برسد، وظیفه هدایت آن را برعهده خواهد داشت ولی اساسا ایشان در مراحل و فرآیند بستن لیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها و همچنین انتخاب کاندیدای نهایی ریاست جمهوری نقشی ایفا نمیکند؛ البته طبیعتاً در انتهای کار، لیست نهایی شوراها و گزینه ریاست جمهوری باید به تایید آقای خاتمی برسد.

 

وی در واکنش به این سوال که در صورت مخالفت خاتمی با لیست و گزینه نهایی اعضای نهاد اجماع‌ساز برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، تکلیف چه می شود؟ تصریح کرد: البته آقای خاتمی اختیار این کار را دارد ولی از آنجا که ایشان در اکثر موارد پذیرای تصمیم و عقل جمعی بوده، امیدوارم که مشکلی در این رابطه پیش نیاید.

 

منبع: خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر