کد خبر: 100462
A

تفاوت چرچیل با نماینده مجلس یازدهم چه بود؟

حتماً همه مردم ایران درباره حدیث «الناس علی دین ملوکهم» یعنی مردم از رفتار و کردار رهبران و مسئولان تبعیت می‌کنند را شنیده اید؛ اینکه یک مسئول اصرار به "تخلف" دارد در نهایت جامعه را به رنگ خودش در می آورد. پس از سیلی زدن آن نماینده مجلس به صورت سرباز وظیفه شناسی که مقابل تخلف او ایستاده بود. به یاد متنی افتادم که درباره وعده پیروزی وینستون چرچیل در جنگ جهانی دوم داده شده بود. متنی که «قدرت قانون» و «حس وظیفه شناسی» را به یاد من آورد. همچنین به تفاوت حاکمان انگلستان و ایران حتی با وجود گذشت ۸۲ سال پی بردم.

تفاوت چرچیل با نماینده مجلس یازدهم چه بود؟

دیده بان ایران: حتماً همه مردم ایران درباره حدیث «الناس علی دین ملوکهم» یعنی مردم از رفتار و کردار رهبران و مسئولان تبعیت می‌کنند را شنیده اید؛ اینکه یک مسئول اصرار به "تخلف" دارد در نهایت جامعه را به رنگ خودش در می آورد. پس از سیلی زدن آن نماینده مجلس به صورت سرباز وظیفه شناسی که مقابل تخلف او ایستاده بود. به یاد متنی افتادم که درباره وعده پیروزی وینستون چرچیل در جنگ جهانی دوم داده شده بود. متنی که «قدرت قانون» و «حس وظیفه شناسی» را به یاد من آورد.

همچنین  به تفاوت حاکمان انگلستان و ایران حتی با وجود گذشت ۸۲ سال پی بردم. 

از چرچیل نخست وزیر انگلستان در ایام جنگ جهانی دوم ُ پرسیدند که آیا می دانستی فاتح جنگ خواهی شد؟ پاسخ داد با یک حادثه ساده پی بردم که جنگ را خواهیم برد.

چرچیل می گوید: «شرکت در جلسه‌ای حیاتی در راس ساعتی معین برای من  الزام‌آور شد. به علت اشتغال به کارهای دیگر چند دقیقه مانده به جلسه به راننده‌ام گفتم مرا فوری به محل جلسه برساند. راننده مسیر کوتاه اما ورود ممنوع را انتخاب کرد. وسط خیابان ناگهان افسر راهنمایی‌ و رانندگی قبض جریمه به دست در حین بمباران پیدا شد و دستور توقف داد.» راننده  به من  پلیس گفت: «نخست‌وزیر است و به جلسه محرمانه‌ای می‌رود و باید در راس ساعت به جلسه برسد و به دلیل اعتبار از خیابان ورود ممنوع استفاده کردم».

افسر پاسخ راننده ام را اینگونه داد: «هم ماشین و هم نخست‌وزیر و هم وظیفه‌ام را خوب می‌شناسم». 

با تسلیم قبض، دستور دور زدن را به راننده دادم .وقتی راننده مشغول دور زدن شد با لبخندی خاص سیگار برگم را روشن کردم و گفتم: «جنگ را می‌بریم ... !!».

چرچیل درست پیش‌بینی کرده بود. بیهوده نیست که امروز، ۸۲ سال پس از پایان جنگ جهانی دوم، چرچیل را در زمره بزرگترین سیاستمداران جهان جای می‌دهند و شکست فاشیست‌های آلمانی را ناشی از مآل‌اندیشی‌های او می‌دانند و هرآنکه دستی در سیاست‌ورزی دارد به او نسبتش می‌دهند.

سعید سیف- مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر