کد خبر: 100467
A

خبرگزاری تسنیم: صحبت های «جهان بزرگی» باعث شد دولت خودش را به مظلوم نمایی بزند

این خبرگزاری منتقد دولت و حامی مجلس نوشت: دولت در حالی از منتقد خود شکایت کرده است که شخص رئیس‌جمهور بارها و با ادبیاتی تندتر منتقدان خود را مورد توهین قرار داده است.

خبرگزاری تسنیم: صحبت های «جهان بزرگی» باعث شد دولت خودش را به مظلوم نمایی بزند

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری اصولگری تسنیم مانند سایر رسانه های همراه خودش درباره توهین حجت السلام جهان بزرگی به رئیس قوه مجریه نوشت: 

رعایت نکردن اصول و آداب نقد کردن نه‌تنها گفتگو را به حاشیه می‌برد، بلکه مسیر گفتگو را هم با مشکلات بسیار روبه‌رو می‌سازد. تحت فشار قرار گرفتن برنامه‌هایی همچون زاویه که برنامه‌های گفتگومحور در صدا و سیما هستند، نمونه‌هایی از تلاش عده‌ای برای سوءاستفاده از چنین فرصت‌هایی برای انسداد گفتگو و به‌عبارت دقیق‌تر نقد آنان است،
ضمن اینکه آنانی که مورد نقد قرار گرفته‌اند از این فرصت استفاده می‌کنند و به مظلوم‌نمایی خود می‌پردازند، صحبت‌های آقای جهان‌بزرگی این فرصت را برای دولت به‌وجود آورد تا ناکارآمدی خود را دست‌کم در مواجهه با این مسئله به تعلیق ببرد و به مظلوم‌نمایی بپردازد.

اگرچه برنامه‌های اخیر با حاشیه‌هایی همراه بود اما امیدواریم به‌خلاف آنان که از این نواقص می‌خواهند بهانه‌ای برای به محاق بردن اصل گفتگو استفاده کنند، این دو نقص موجب تلاش برای دستیابی و بازیابی گفتگوی تراز شود، گفتگوهایی که نمونه‌هایی از آن را در ابتدای انقلاب اسلامی داشتیم، مناظره‌های اعتقادی و سیاسی که میان آیت‌الله مصباح و توده‌ای‌ها برگزار می‌شد و یا مناظره شهید بهشتی با نورالدین کیانوری دبیرکل حزب توده و حبیب‌الله پیمان رئیس جنبش مسلمانان مبارز. این مناظره‌ها در فضای سالهای ابتدایی انقلاب و وجود انواع تفکرات از چپ‌گرایی و کمونیسم تا قرائت‌های لیبرالی از اسلام و...،در نهایت دست برتر گفتمان اصیل اسلامی را که امثال شهید بهشتی و شهید مطهری و شاگردان امام خمینی(ره) منادی‌ آن بودند به نمایش گذاشت.

این خبرگزاری نوشت: اگرچه بابت برنامه زاویه، صدا و سیما و روابط عمومی شبکه 4 از پخش آن عذرخواهی کردند، با وجود این، تهدید دولت به شکایت و توئیت‌های پیاپی وزرا و مقامات دولتی علیه این برنامه و اقداماتی از این دست کمکی به فضای گفت‌وگو نمی‌کند بلکه مسدودساختن این فضا و هراس ایجاد کردن در دل منتقدان است.

دولت در حالی از منتقد خود شکایت کرده است که شخص رئیس‌جمهور بارها و با ادبیاتی تندتر منتقدان خود را مورد توهین قرار داده است؛ هراسان، ترسو، لرزان، بزدل سیاسی، عقب‌مانده از تاریخ، اقلیت کارشکن و دروغ‌پرداز، اقلیت کوچک افراطی، کاسبان و دلالان تحریم، تازه به دوران رسیده‌ها، بی‌عقل‌ها، بددل، بدبین، بدگمان و فحاش ازجمله توهین‌هایی است که آقای روحانی در طول هفت سال گذشته خطاب به منتقدانش بیان کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر