کد خبر: 100543
A

انتقاد خبرگزاری تسنیم از «علی عسکری»/ چرا با این شدت از روحانی عذرخواهی کردید؟

خبرگزاری نزدیک به سپاه خطاب به رئیس سازمان صداوسیما نوشته است که صداوسیما پیشتر بابت اظهارات کارشناس برنامه عذرخواهی کرده بود و دیگر نیازی نبود که ریاست این سازمان از دولت عذرخواهی کند.

انتقاد خبرگزاری تسنیم از «علی عسکری»/ چرا با این شدت از روحانی عذرخواهی کردید؟

به گزارش دیده بان ایران، به دنبال عذرخواهی رییس سازمان صداوسیما از رییس جمهور بابت توهین حجت السلام جهان بزرگی که عصر امروز انجام شد، خبرگزاری تسنیم با انتشار مطلبی گلایه آمیز خطاب به علی عسکری نوشت:

علی‌رغم اینکه صداوسیما پیشتر بابت اظهارات کارشناس برنامه عذرخواهی کرده بود اما واکنش امروز رئیس این سازمان و موضع تند وی علیه برنامه زاویه نشان می‌دهد که رئیس صداوسیما به‌جای آنکه به بخشی از راهکار و حل مسئله تبدیل شود، قصد دارد در حکم بخشی از مشکل خود را بازنمایی کند! اگرچه عذرخواهی‌های مسئولان برنامه بابت این اظهارات از جنبه اخلاقی آن موجه است، امّا پوزش‌خواهی شداد و غلاظ رئیس‌ صداوسیما در واقع پذیرش این موضوع است که این سازمان و برنامه خود عامل این تخلف است. حتی اگر این عذرخواهی را هم نشانه‌ای از تواضع و اقدام اغراق‌گونه‌ی اخلاقی تصور کنیم و آن را مطلوب بدانیم، این سخن ایشان که با هرگونه تقصیر، و حتی قصور! در برنامه برخورد -آنهم از نوع قاطع‌اش - خواهد شد چه معنایی می‌دهد؟

معنای ادبی تقصیر آن است که عوامل برنامه خود در این توهین نقش داشته‌اند! اما قصور در این محل به این معناست که به هر حال باید برنامه تنبیه شود! استفاده از چنین ادبیاتی از سوی رئیس سازمان صدا و سیما می‌تواند جسارت ساخت چنین برنامه‌هایی را از سردبیران و تهیه‌کنندگان سیما بگیرد و امیدی که به بازشدن فضای گفت‌وگو به تلویزیون بود را از بین می‌برد.

منبع: دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر