کد خبر: 100562
A

انصاری راد: جهانگیری ارتباط خوبی با رهبری دارد/ ممکن است خاتمی از نامزدی جهانگیری حمایت کند

حسین انصاری‌راد گفت: این احتمال به شدت بالاست که آقای خاتمی در نهایت راضی به حمایت از جهانگیری شود البته این منوط به نظر اکثریت نیروهای سیاسی اصلاح‌طلبان است.

انصاری راد: جهانگیری ارتباط خوبی با رهبری دارد/  ممکن است خاتمی از نامزدی جهانگیری حمایت کند

به گزارش دیده بان ایران، نام اسحاق جهانگیری هر روز که به انتخابات نزدیک می‌شویم بیشتر شنیده می‌شود؛ خاصه آنکه اصلاح‌طلبان بنا دارند با نامزد کاملا اصلاح‌طلب وارد انتخابات شوند و شاید در این میان جهانگیری برایشان مناسب باشد. اما چه‌قدر جهانگیری می‌تواند نیرویی رأی‌آور برای آنها باشد و از سوی دیگر چه قدر این احتمال وجود دارد که تمام احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب بر او به اجماع واحد برسند؟

حسین انصاری‌راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره جایگاه کنونی جهانگیری در مسیر انتخابات1400 گفت: «من باور دارم اکنون که کشور درگیر اوضاع نابسمان اقتصادی است، نیرویی می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد که اهل اقتصاد باشد و در عین حال یک اصلاح‌طلب تمام‌عیار هم باشد؛ با چنین اوصافی آقای جهانگیری می‌تواند گزینه مناسبی برای اصلاح‌طلبان در انتخابات سال آینده باشد».

او ادامه داد: «جهانگیری از منظر سیاست داخلی هم نیرویی است که همیشه خواهان اصلاح امور بوده است و در سیاست خارجی هم اهل تعامل، تنش‌زدایی و ارتباط سازنده با جامعه بین‌المللی است. او هیچگاه از منافع ملی عدول نکرده است و همیشه کوشیده است که منافع عامه تأمین شود».

این نماینده مجلس ششم درباره ویژگی‌های فردی جهانگیری هم اظهار کرد: «آقای جهانگیری علاوه بر این روحیات ارتباط خوبی با رهبری دارد و می‌تواند در اجرای امور یک هماهنگی کامل ایجاد کند. این قابلیت مهمی است که در کمتر نامزد از اصلاح‌طلبان دیده می‌شود. او در عین حال طرفدار واقعی جبهه اصلاحات است و در مناظره‌های سال96 هم با صراحت اعلام کرد که من یک نامزد اصلاح‌طلب هستم. او مانند برخی نیروهای سیاسی نیست که در ظاهر و برای تحکیم جایگاه خود یک حرف بزند و در مقام عمل طور دیگری رفتار کند و آقای جهانگیری فردی محکم است که می‌تواند بر تصمیمات خود استوار بماند؛ ویژگی‌هایی که برای مثال آقای عارف از آنها بی‌بهره است».

او در پایان درباره احتمال حمایت خاتمی از جهانگیری گفت: «آقای خاتمی مصلحت کشور را می‌خواهد و تردید نکنید اگر نظر جمعی اصلاح‌طلبان بر جهانگیری باشد، آقای خاتمی از او حمایت می‌کند. در حقیقت این احتمال به شدت بالاست که آقای خاتمی در نهایت راضی به حمایت از جهانگیری شود البته این منوط به نظر اکثریت نیروهای سیاسی اصلاح‌طلبان است زیرا آقای خاتمی همیشه سعی می‌کند نظر اکثریت در تعیین راهبردها ملاک عمل باشد».

منبع: نامه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر