کد خبر: 10062
A
عضو ارشد جبهه یکتا در گفت‌وگو با "دیده‌بان ایران":

برای معرفی نامزد نهایی ریاست جمهوری، تا موعد ثبت‌نام کاندیداها صبر می کنیم

حسینی: در جلسه هفته قبل جبهه یکتا تصمیم بر آن بود تا نامزد نهایی این جبهه را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به جامعه معرفی کنیم، اما برخی از اعضاء اعلام کردند که بهتر است کماکان صبر کنیم و برخی از ملاحظات را درنظر بگیریم.

برای معرفی نامزد نهایی ریاست جمهوری، تا موعد ثبت‌نام کاندیداها صبر می کنیم

سید محمد حسینی عضو ارشد جبهه یکتا در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، با اشاره به برگزاری جلسات منظم این تشکل اصولگرا پیرامون مسائل انتخاباتی، اظهار داشت: در جلسه هفته قبل جبهه یکتا تصمیم بر آن بود تا نامزد نهایی این جبهه را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو به جامعه معرفی کنیم، اما برخی از اعضاء اعلام کردند که بهتر است کماکان صبر کنیم و  برخی از ملاحظات را درنظر بگیریم.

وی ادامه داد: استدلال برخی دوستان این است که حتی تا موعد ثبت نام کاندیداهای انتخاباتی هم از معرفی نامزد نهایی اجتناب شود تا آرایش نیروها و طیف های سیاسی، مکشوف گردد و سپس بر همان مبنا، تصمیم نهایی اتخاذ شود. 

عضو هیئت موسس جبهه یکتا با اشاره به برخی اعضای این جبهه سیاسی که در مظان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 96 قرار دارند، گفت: این افراد از سوابق و توانمندی‌های مدیریتی و اجرایی بالایی برخوردارند و در جلساتی که به طور منظم و مستمر در جبهه یکتا برگزار می‌شود، بررسی شاخصه‌ها و معیارهای تصدی پست ریاست جمهوری و انطباق این موارد با ویژگی‌ها و توانمندی‌های اعضای جبهه مدنظر قرار می‌گیرد.

حسینی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا جبهه یکتا به سازوکار تعبیه شده در جریان اصولگرایی برای اجماع انتخاباتی ملحق خواهد شد یا خیر، گفت: قطعا جبهه یکتا نیز مانند سایر تشکل‌ها و احزاب اصولگرا اگر سازوکار مناسبی با معیارهای قانع کننده در جریان اصولگرایی ایجاد شود، از آن استقبال خواهد کرد. 

وی ادامه داد: در سازوکاری که قرار است برای اجماع انتخاباتی اصولگرایان تعبیه شود باید به بدنه نیروهای انقلابی و ارزشی توجه شود و همچنین بر روی فردی اجماع صورت گیرد که از پایگاه اجتماعی و قدرت رای آوری بالایی برخوردار است؛ اینکه عده‌ای در اتاق‌های دربسته بدون بررسی دقیق شرایط و واقعیت‌های سیاسی و انجام رایزنی‌های مرسوم، به یک گزینه نهایی برسند، چندان مطلوب نیست. 

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه جبهه یکتا از تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، حمایت می کند، خاطرنشان کرد: آنطور که بانیان و موسسین این جبهه اعلام داشته‌اند، آنها درصدد ایجاد وفاق و همدلی میان نیروهای انقلابی و ارزشی هستند و حضور افرادی از طیف‌های مختلف در این جبهه، مبین امر مزبور است؛ البته باید منتظر ماند و دید که آیا این جبهه می تواند فراگیری لازم را داشته باشد یا خیر.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر