کد خبر: 100651
A

ابوالفضل ابوترابی: پیشنهاد توسعه شبکه ریلی با استفاده از تهاتر با نفت را داده ایم

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس، از پیشنهاد خود برای توسعه شبکه ریلی کشور با تأمین هزینه آن از طریق تهاتر با نفت خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی: پیشنهاد توسعه شبکه ریلی با استفاده از تهاتر با نفت را داده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت شبکه ریلی در کشور و درآمدی که این بخش می‌تواند برای ما داشته باشد، پیشنهاد توسعه شبکه ریلی کشور را در بررسی لایحه بودجه سال 1400 در صحن علنی مجلس مطرح کردند.

وی افزود: براساس این پیشنهاد، شرکت‌های توانمند می‌توانند یک میلیون بشکه نفت کشور را استخراج و به فروش برسانند و در مقابل،‌ اقدام به توسعه شبکه ریلی کشور کنند.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این یک میلیون بشکه نفت علاوه بر یک‌ونیم میلیون بشکه نفتی است که جزو منابع درآمدی دولت محسوب می‌شود و شرکت‌های مورد نظر این یک‌میلیون بشکه را خود با تکیه بر توانمندی‌هایشان باید استخراج کنند و به فروش برسانند. 

ابوترابی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود به واسطه تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، توسعه شبکه ریلی می‌تواند درآمدهای زیادی را برای ما به ارمغان داشته باشد. به همین خاطر بنده این پیشنهاد را برای بررسی در صحن علنی مجلس مطرح کردم.

وی افزود: همچنین براساس این پیشنهاد، شورایی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و عضویت وزرای نفت، راه و شهرسازی، اقتصاد و کشور دستورالعلمل مالی، حقوقی و فنی این کار را تعیین می‌کند. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر