کد خبر: 100694
A

مشرق نیوز: شرکت داماک میخواهد ایرانی ها و اسرائیلی ها را به هم نزدیک کند

این سایت امنیتی می نویسد: چند سالی است که امارات، در همکاری تنگاتنگ و نزدیک با سرویس‌های جاسوسی دشمنان ایران، راه نفوذ، شبکه‌سازی و جاسوسی در ایران را، آن هم در حوزه‌هایی ظاهرا کم‌تر ملتهب و توجه‌برانگیز در پیش گرفته است.

مشرق نیوز: شرکت داماک میخواهد ایرانی ها و اسرائیلی ها را به هم نزدیک کند

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت مشرق نیوز نزدیک به نهادهای خاص با اشاره به جنجال تبلیغاتی اخیر سیدجواد هاشمی و یک شرکت املاکی در امارات نوشت:

چند روز پیش، انتشار ویدیویی از «سیدجواد هاشمی» ، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان(که عمدتا نقش‌های ارزشی ایفاء کرده) و به عنوان یک چهره مذهبی و متعهد شناخته می شود، به شدت جنجالی شد. هاشمی در این ویدیو، با ادبیاتی که کاملا در تضاد با چهره مانوس و شناخته‌شده‌ی او برای مخاطبان است، مردم ایران را به خرید ملک در دوبی از شرکت اماراتی «داماک» دعوت می کرد. حجم واکنش‌ها و موضعگیری‌های منفی نسبت به این ویدیوی سیدجواد هاشمی، آن اندازه زیاد بود که هاشمی بعد از تنها ۴۸ ساعت، در ویدیوی دیگری، با عذرخواهی از ملت ایران با لحنی احساسی، نادم و بغض‌آلود، مدعی شد که گول یک دوست را برای حضور در این تبلیغ خورده است. اما بخش بسیار مهم‌تر ویدیوی عذرخواهی  سیدجواد هاشمی آن‌جا بود که او خبر داد که علاوه بر او، ۱۵۰ نفر از سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف ایرانی هم برای این شرکت ویدیوی تبلیغاتی پر کرده‌اند!

اما در وهله نخست، آشنایی با ماهیت شرکت «داماک» و مالک آن بسیار مهم است.

مالک شرکت «داماک»، که بزرگ‌ترین شرکت ساخت و ساز و املاک در حوزه خلیج فارس است،  یک میلیاردر اماراتی به نام «حسین سجوانی» است که شرکت را به صورت خانوادگی اداره می کند. روزنامه «تایمز اسراییل» در گزارشی با موضوع حذف تدریجی قوانین اسلامی در امارات به بهانه احیای رونق اقتصادی این کشور، از حسین سجوانی، مالک بزرگ‌ترین شرکت ساخت و ساز در دبی، نقل قول می کند و شرکت او را، شریک تجاری ترامپ و سازنده «باشگاه و زمین گلف ترامپ» در دوبی معرفی می کند

 

 

 

پایگاه خبری «عرب نیوز» در ۸ آوریل ۲۰۱۸ گزارش داد که پسران دونالد ترامپ در جشن عروسی دختر حسین سجوانی، مالک داماک، شرکت کردند.

 

طبق این گزارش، حسین سجوانی، مالک داماک در توئیتر اعلام کرد که "افتخار داشته که در جشن عروسی دخترش، میزبان اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور، پسران رییس جمهور آمریکا، بوده است.

طبق همین گزارش، در سال ۲۰۱۷، اریک ترامپ و دونالد ترامپ جونیور، به نمایندگی از پدرشان، در افتتاح دومین باشگاه بین‌المللی گلف ترامپ در دبی، که توسط داماک ساخته شد، حضور داشتند.

 

در این گزارش، حسین سجوانی به عنوان میلیاردر اماراتی و شریک مجموعه اقتصادی ترامپ معرفی شده است.

روز ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱، سی ان ان گزارش داد که مالک داماک به دنبال گسترش تجارت و شراکت خود با ترامپ در آمریکاست.

طبق این گزارش، سجوانی اعلام کرد که علی‌رغم نقش ترامپ در تحریک هوادارنش به خشونت در محاصره ساختمان کنگره، او قصد دارد شراکت خود را با مجموعه اقتصادی خانواده ترامپ توسعه دهد. سجوانی در حال ساختن دومین زمین گلف بزرگ برای ترامپ با عنوان «باشگاه جهانی گلف ترامپ» در دوبی است.

نکته بسیار مهم(به ویژه از منظر امنیتی) این که داماک، همزمان با تبلیغات سرسام‌آور خود در ایران، برای جذب سرمایه‌های ایرانیان و تشویق آنان به خرید ملک در امارات، در حال تبلیغ در سرزمین‌های اشغالی، برای جذب سرمایه‌داران و خریداران ملک رژیم صهیونیستی به سرمایه‌گذاری در امارات هم هست.

فقط این را در نظر بگیرید، که شرکت داماک، به عنوان بزرگ‌ترین شرکت سازنده در امارات، نیمی از یک شهرک مسکونی را به خریداران ایرانی(از اقشار مختلف هنرمند، سیاستمدار، تاجر و... و.) و نیمی دیگر را به خریداران رژیم صهیونیستی اختصاص دهد. جدای از همه ملاحظات امنیتی برای سوار شدن سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روی ایرانی‌ها، نفس این «آمیختگی»، یک گام نمادین و در عین حال عملی برای «نرمالیزاسیون» روابط بین ایران و رژیم غاصب و جنایتکار و جعلی اسراییل است.

چند سالی است که امارات، در همکاری تنگاتنگ و نزدیک با سرویس‌های جاسوسی دشمنان ایران، راه نفوذ، شبکه‌سازی و جاسوسی در ایران را، آن هم در حوزه‌هایی ظاهرا کم‌تر ملتهب و توجه‌برانگیز در پیش گرفته است. 

حال که پیوندهای عمیق و قدیمی امارات با رژیم اشغالگر قدس، از پرده بیرون افتاده و رسمیت یافته، قطعا تحرکات و اقدامات ضدایرانی حاکمان اماراتی برای ضربه زدن به منافع ملی ایران، در همراهی و هماهنگی کامل با صهیونیست‌ها، وارد مراحل جدیدی شده است. بدیهی‌ترین منطق عقلانی و یک حساب سرانگشتی دو دوتا، چهارتا، ایجاب می کند که مسوولان کشور نسبت به تحرکاتی که از سوی اماراتی‌ها و عوامل آنان در داخل کشور صورت می گیرد، دقت نظر و هوشیاری کامل داشته باشند، چه برسد به این که این تحرکات از سوی شرکتی صورت می گیرد که بزرگ‌ترین شریک تجاری امپراتوری مالی ترامپ که قطعا با دیگر اعضای مافیای گانگستری «زرسالاران جهان‌وطن» در منطقه غرب آسیا(از جمله بنیامین نتانیاهو) ارتباط تنگاتنگ دارد، مالک آن است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر