کد خبر: 100722
A

اکبر ترکان: حمایت اصلاحات اصلی‌ترین عامل موفقیت روحانی بود/ واعظی مواضع روحانی را اعلام می‌کند

مشاور عالی پیشین رئیس‌جمهور گفت: در سال 92 انتخاب همه ما روحانی بود، نه اینکه چاره‌ای نداشتیم و از روی استیصال انتخاب کرده باشیم. بهترین انتخاب آن زمان ‌ روحانی بود. آنچه به خیر و صلاح بود، این بود که ‌ روحانی رئیس‌جمهور شود.

اکبر ترکان: حمایت اصلاحات اصلی‌ترین عامل موفقیت روحانی بود/ واعظی مواضع روحانی را اعلام می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و از مشاوران حسن روحانی در دولت یازدهم با روزنامه فرهیختگان گفت‌وگویی داشته است. مهمترین محورهای این گفتگو در ادامه آمده است.

حمایت اصلاحات اصلی‌ترین عامل موفقیت روحانی بود

- آن چیزی که مسلم است و در سال 92 و همچنین سال 96 اتفاق افتاد، حمایت قاطع جریان اصلاح‌طلبی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت‌ روحانی بود.

- من از این موضوع اطلاعی ندارم که (اصلاح‌طلبان و روحانی) با هم توافقی کرده باشند یا توافقی را به‌ثمر نشانده باشند. به‌نظرم چنین توافقی نبوده است. آنها تصمیم گرفتند از ایشان حمایت کنند.

- در سال 92 انتخاب همه ما  روحانی بود، نه اینکه چاره‌ای نداشتیم و از روی استیصال انتخاب کرده باشیم. بهترین انتخاب آن زمان ‌ روحانی بود. آنچه به خیر و صلاح بود، این بود که ‌ روحانی رئیس‌جمهور شود.

واعظی مواضع روحانی را اعلام می‌کند

- بالاخره رئیس دفتر رئیس‌جمهور نزدیک‌ترین فرد به رئیس‌جمهور است. در نتیجه مواضع رئیس‌جمهور را بیشتر دفتر او بیان می‌کند.

- بیشتر کارهایی که به اصطلاح در دولت یازدهم با محوریت معاون اول انجام می‌شد، در دولت دوازدهم با محوریت رئیس‌دفتر انجام شد.

تمایل اصلاح‌طلبان به لاریجانی را درخشان ندیدم/ ظریف در نیامدن جدی است

- اصلاح‌طلبان اطمینان ندارند از افراد و نیروهای اصلاح‌طلب کسی تایید صلاحیت شود.

- اینهایی که از اصلاح‌طلبان صحبت کردند و من نظرات آنها را شنیده‌ام، در میان آنها تمایل به ‌ لاریجانی را درخشان ندیدم. یکی، دو نفر شاید مثبت حرف زده باشند، ولی بقیه نگاه مثبتی نداشتند.

- ظریف فردی جدی است و اگر بگوید نمی‌آیم عمل می‌کند. من هم بعید می‌دانم وارد میدان انتخابات شود.

- گفت‌وگوهای پراکنده‌ای (درباره انتخابات ۱۴۰۰) در میان اعضای حزب اعتدال و توسعه شده، ولی هنوز در جلسه جامعی این موضوع بحث نشده که آنها چه موضعی خواهند گرفت.
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر