کد خبر: 100835
A

استاندار قم: کرونا در قم دوباره روند افزایشی گرفت

استاندار قم گفت: اگر میزان رعایت پروتکل‌ها در قم به‌درستی انجام می‌گرفت تعداد بیماران کرونایی استان در حال حاضر باید کمتر از ۵۰ نفر بود و شرایطی مطلوب‌تر داشتیم.

استاندار قم: کرونا در قم دوباره روند افزایشی گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت کرونایی استان طبق گزارش ارائه‌شده از سوی مرکز بهداشت روند افزایشی داشته است درحالی‌که ما در رتبه سی ویکم کشور قرار داشتیم این هفته رتبه بیست و نهم در میزان ابتلا داریم اگر میزان رعایت پروتکل‌ها در قم به‌درستی انجام می‌گرفت تعداد بیماران کرونایی استان در حال حاضر باید کمتر از 50 تن بود.

وی تصریح کرد: قم استانی زائرپذیر و زیارتی است و با افزایش ورود مسافران از شیوع مجدد کرونا در روزهای آینده نگران هستیم.

استاندار قم که خود سکان‌دار ستاد مقابله با کرونا در استان قم است در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی خود از عادی انگاری صورت گرفته بعد از آبی شدن شرایط استان قم بیان کرد: برخی از مردم وقتی در آمار از کاهش فوتی‌ها و صفر شدن آمار آن صحبت می‌شود می‌گویند کرونا در قم دیگر وجود ندارد و این نگران‌کننده است هرچه عادی انگاری‌ها بیشتر شود دستاورد مدیریت کرونایی را به چالش خواهد کشید

سرمست تصریح کرد: عادی انگاری برای استان قم خطرناک است و همه دستاوردها و تلاش ما درزمینهٔ مدیریت این بیماری را نقش بر آب و کاهش خواهد داد برای اجرای بهتر طرح شهید سلیمانی در قم و همکاری مطلوب‌تر مردم نیازمند اعتمادآفرینی بیشتر هستیم.

ممنوعیت تردد شبانه در کاهش ابتلا به بیماری مؤثر بوده است

استاندار قم گفت: ممنوعیت تردد شبانه همچنان در قم ادامه خواهد داشت؛ این امر در کاهش تعداد موارد ابتلا به کووید 19 بسیار مؤثر بوده است و ره‌گیری و بیماریابی فعال باید باقدرت بیشتری در طرح شهید قاسم سلیمانی دنبال شود، همکاری هلال‌احمر و شهرداری قم در اجرای این طرح مقداری کم‌رنگ‌تر شده است.

سرمست اظهار داشت: طبق گزارش مرکز بهداشت مرکز شماره‌گذاری‌ها و مراکز آزمایشگاهی وضعیت نامطلوبی درزمینهٔ پروتکل‌های بهداشتی دارند که باید با نظارت بیشتری تذکر داده شود استفاده از ماسک هم کاهش‌یافته است و این امر هشداردهنده است.

بهمن ماهی متفاوت در سایه کرونا

استاندار قم با اشاره به برگزاری 22 بهمن امسال گفت: باوجود بحران کرونا برای حفظ سلامت مردم امسال هیچ تجمعی در بهمن‌ماه برگزار نمی‌شود و به‌جای آن به‌طور نمادین مراسم رژه موتوری و خودرویی برگزار می‌شود.

منبع: قم نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر