کد خبر: 10085
A

نامه ظریف در خصوص «نرگس کلباسی»

وزیر خارجه در پاسخ به نامه تعدادی از هنرمندان، اساتید و حقوقدانان درباره آزادی نرگس کلباسی نوشت: اطمینان خاطر می‌دهم که وزارت امور خارجه تا حصول نتیجه مطلوب، به مساعی خود در این زمینه تداوم خواهد داد.

نامه ظریف در خصوص «نرگس کلباسی»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پی نامه تعدادی از هنرمندان، اساتید و حقوقدانان کشور خطاب به محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص خانم نرگس کلباسی ایرانی نیکوکار در هند که خواهان مساعدت‌های هر چه بیشتر وزارت امور خارجه درباره وی شده بودند، وزیر امور خارجه پاسخی به شرح زیر خطاب به آنها مرقوم کرد:

فرهیختگان گرامی، حقوقدانان و هنرمندان عزیز!

سلام علیکم؛

نامه شما در خصوص نگرانی از وضعیت سرکار خانم نرگس کلباسی، بانوی نیکوکار و نوع دوست ایرانی که زندگی خود را وقف کمک به کودکان نیازمند و ایتام هندی کرده را دریافت کردم. همکاران من در بخش‌های مرتبط وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و سرکنسولگری کشورمان در حیدرآباد، همان گونه که از ابتدای موضوع پیشقدم و پیشرو در کمک به این بانوی گرامی بوده‌اند، اینک نیز به طور مستمر وضعیت وی را تحت نظر دارند و برای کمک و آزادی هر چه سریع‌تر ایشان با استفاده از ظرفیت‌های متعدد دیپلماتیک، کنسولی و حقوقی تلاش می‌کنند.

همان گونه که اطلاع دارید شخصاً در جریان سفر اخیرم به هند نیز موضوع رسیدگی عادلانه به وضعیت سرکار خانم کلباسی را در مذاکرات با مقامات عالی رتبه هندی مطرح کردم. اطمینان می‌دهم هدف همه ما رهایی فوری‌تر ایشان از این مصائب و مشکلات و رسیدگی عادلانه با در نظر گرفتن خدمات خیرخواهانه ایشان به محرومین است. اینجانب از دقت نظر و توجه شما عزیزان به مسئولیتی که همه ما در قبال هموطنانمان در سراسر جهان داریم تشکر می‌کنم و حضور آگاهانه‌تان در صحنه‌های یاری و خیرخواهی را یاور و پشتیبان دستگاه دیپلماسی کشور می‌دانم و اطمینان خاطر می‌دهم که وزارت امور خارجه تا حصول نتیجه مطلوب، مساعی خود را در این زمینه تداوم خواهد داد.

در پایان مجددا تاکید می‌کنم وزارت امور خارجه حمایت از کلیه شهروندان ایرانی مقیم خارج اعم از دانشجویان (به ویژه دانشجویان عزیزی که در هند به تحصیل اشتغال داشته و اخیرا دچار مشکلاتی بوده‌اند)، فرهیختگان، تجار و سایر هموطنان در اقصی نقاط جهان را وظیفه خود می‌داند و از همه توان و ظرفیت خود برای حمایت از آنان و استیفای حقوقشان استفاده خواهد کرد.

با احترام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر